Rubí ja compta amb un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, elaborat per la Diputació de Barcelona
El document fa especial èmfasi en la priorització de la millora de les condicions de mobilitat dels vianants
La Diputació de Barcelona ha realitzat el Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) de Rubí, un document bàsic per configurar les estratègies de planificació de la mobilitat sostenible del municipi.
El treball s'ha realitzat d'acord amb el que estableix el Pla director de mobilitat de la Regió metropolitana de Barcelona, de la seva obligació d'aprovació per a tots els municipis de més de 20.000 habitants.
El Pla elaborat per Rubí fixa una quarantena de propostes orientades a afavorir la mobilitat dels vianants, fomentar l'ús de la bicicleta i del transport públic, així com d'assolir un ús més racional del vehicle privat. El treball també inclou la comptabilització de l'oferta d'aparcament dels residents i de la demanda de rotació, a més d'aspectes per millorar la seguretat viària així com de disminuir els nivells de contaminació atmosfèrica i acústica.
El document fa especial èmfasi en la priorització de la millora de les condicions de mobilitat dels vianants. En la mateixa línia i de forma paral·lela a la redacció del Pla, l'Ajuntament ha procedit recentment a implementar el projecte d'ampliació de l'illa de vianants del centre, per dotar d'un entorn urbà de qualitat que fomenti les relacions socials entre els ciutadans així com la dinamització del comerç local.
En aquest sentit, el Pla de mobilitat també fa una proposta de jerarquització de la xarxa viària per a vehicles motoritzats amb l'objectiu de permetre una reordenació dels diferents fluxos, canalitzant el trànsit d'àmbit interurbà i de pas cap a la xarxa principal i creant zones 30 per pacificar i potenciar la mobilitat sostenible a la resta de barris de la ciutat.
RUBITV.CAT
Comentaris

Per la Mercè
Aquí tens una petita crònica i resum de les demandes del col·lectiu que organitzava la xerrada! https://www.rubitv.cat/20181205/15870/rubi-a-l-Area-metropolitana-de-barcelona-un-debat-necessari

Mercè
Fa uns dies es va publicar la notícia que hi hauria un debat o presentació al CRAC sobre la possibilitat que Rubí s'integrés a l'AMB. Això pot tenir implicacions per la mobilitat, suposo. En qualsevol cas, em sorprèn no haver vist a RubíTV ni una ressenya de què es va parlar, si hi va anar molta o poca gent... Ep, si s'ha publicat, disculpeu i, per favor, algú pot posar l'enllaç?
Quant al PMUS, ja veurem si ni tan sols arriba al Ple abans de les eleccions.
Pel Duke, sembla que els documents han reaparegut, però no sembla que hi sigui el què és objecte d'aquesta notícia (?): https://www.rubi.cat/fitxers/documents-ok/area-de-serveis-territorials/mobilitat/pla-de-mobilitat-urbana-sostenible-de-rubi-pmus

Roger
Ja fa falta que es posin les piles i serveixi de algo, la majoria de voreres fa pena ... Ah i sobretot Rubi no es unicament el centre, menys ampliar illa de vianants o ,en tot cas, prioritzar altres zones/barris, que tb paguem impostos...

M. Dolors
Dinamització del comerç? ❌

Duke
A la web de l'Ajuntament de Rubí, secció Mobilitat , hi havia la documentació relacionada amb el PMUS però s'ha retirat. Algú en sap el motiu?

QUOD
El meu dudte si es poden compartir les condicions de movilitat del vianats, suposso qu' això inclou la seguretat física dels vianats, amb una munió de patinets, bicicletes, i estris semblants, campánt per voreres, ,illa peatonal, carrers en contra-direcció, de nit i sense llum, molts amb dues persones muntades a sobre. Tinc estès que hi ciutats que ja ho han prohibit. Aquí estudiant-ho encara. Tan dificil es entendre que qualsevol dia lamentarem una tragedia?.

Quico (2/2)
Ja veurem el grau d’implementació del pla tenint en compte els agents vinculats i estan a final de legislatura: regidora (desaparescuda i sense lideratge), policia local (més que desaparescuts en el dia a dia de la gestió de la mobilitat a la ciutat), espai públic (sobrepassat i sense capacitat tècnica), mobilitat (limitats a nivell polític),...
En fi, la meva percepció és que es tracta d’un pla que ja neix desligitimat i mort.

Quico (1/2)
Algunes consideracions respecte la notícia:
• Diputació no ha fet res, simplement ha pagat l’estudi a una consultora perquè Rubí tingués (per fi) un PMU.
• D'aquest pla encara se n’ha de fer presentació i aprovar al ple municipal
• Per a jo, la sessió que comentes va ser un pur tràmit i no s´ha considerat res del que es va plantejar en aquell espai. Només cal veure quin tractament s’ha donat des de l’Ajuntament a aquest pla: ni roda de premsa de presentació, ni acte públic de l’alcaldessa amb la regidora... com sí han fet amb altres plans de ciutat: infància, gent gran... Quantes vegades s’ha convocat la Taula de la mobilitat? Qui en forma part?

nena
Els processos participatius només serveixen per cobrir expedient i dir que s'han fet, però a veure quan ens n'adonarem que tot el que tenen previst des de l'Ajuntament ja està dat i beneït pels politics...

Jo
I el procés participatiu a que ens va convocar l'ajuntament va consistir en una reunió informativa i ja està? On podem veure aquest pla de mobilitat ? Una mica estafat amb aquesta participació de boquilla que fa l'ajuntament?