S'inicia la col·locació de l'estructura de l'illa de llum de Nadal al carrer Maximí Fornés
La instal·lació té un cost de 135.520€
Els carrers de Rubí es decoraran, com cada any, amb motius lluminosos nadalencs durant el mes de desembre. Aquest any, però, a la decoració tradicional s'hi sumarà un nou element: l'illa de llum, un passadís lluminós de 33,6m de longitud, 6m d'amplada i 4,6m d'alçada, que s'ha començat a instal·lar aquest divendres al carrer de Maximí Fornés.
Es tracta de la primera instal·lació d'aquestes característiques que es fa a Catalunya: és una estructura d'alumini amb 4.200m lineals de cordó Pixel Led, amb 42.000 bombetes tipus led i amb un consum de 2,1kW/h d'origen 100% renovable, com tota l'energia que consumeixen les instal·lacions municipals. Al túnel s'hi pot accedir des de qualsevol dels dos extrems.
Aquesta illa de llum també està programada per oferir un espectacle audiovisual que es reproduirà cada dia en dues sessions, una a les 18.30h i l'altra a les 20h. D'aquesta manera, els carrers de la ciutat continuen ampliant la decoració nadalenca. L'any passat el carrer de Cal Gerrer ja va incorporar decoració lumínica.
L'alacaldessa, Ana María Martínez, creu que aquest nou element "serà un motiu més perquè la gent surti a passejar pels carrers de la ciutat, gaudeixi de l'espai públic, s'interessi per les propostes dels nostres comerços i faci les compres de Nadal als establiments de Rubí. A més, en ser una proposta tan diferent a l'habitual, pensem que pot fer que gent d'altres ciutats ens visiti i això sempre és bo".
L'enllumenat de Nadal s'encendrà el dia 5 de desembre, i estarà encès fins al 6 de gener, de diumenge a dijous de 18 a 22 h, els divendres i dissabtes fins a les 24 h, i els dies 24, 25 i 31 de desembre i 5 de gener fins a les 3 h.
La instal·lació, que ha estat adjudicada a Ximénez Ximénez Catalunya SL, té un cost de 135.520 euros.
RUBITV.CAT / Fotos: Iluminaciones Ximénez
Comentaris

Mont
Una cantitat tant gran de diners públics, quan hi han tantes necessitats de tota mena, amb una deixadesa cultural i de serveis públics, es una irresposabilitat tant gran de mala governança que com a ciutadans rebem un inmes dessengay de mala administració. Com tantes iniciatives que prenen aquest govern.

Soledad
Que vergüenza. Lo pague quien lo pague es vergonzoso, por que Rubi (menos el centro), da pena de dejado que está por todos los sitios. Decís que vendrán de los alrededores a ver el túnel ¿y donde aparecerán?, igual que los que vivimos en la periferia, que parece que no va con nosotros, y tan bien pagamos impuestos.

Mariona
es una pasta que tomba d'esquena 135.520 € (22milions de les antigues pesetes aprox)em sembla una aberració tenin en compta com tenim la ciutat..de debó que no entenc que no li faci mal el cor de gastar tans diners amb un element que durara lo que duri el Nadal...no hi ha vergonya¡¡

David
Quina pasada!! Hem sembla genial que el Nadal tingui importància a la nostra ciutat.
Tot i així, penso que hi ha més ciutat a part del centre i que als altres barris ens tenen abandonats. Perquè a l'avinguda de l'Estatut no hi posen llums si es on més gent hi passa amb cotxe?? Sembla tenir llums es només al centre.
Tot i així estic molt content amb aquesta nova proposta.

Carles
Tradueixo l'últim paràgraf pels palmeros del consistori:"La instal·lació té un cost de 135.520 euros i va a càrrec de Ximénez Ximénez Catalunya SL." vol dir "lo monta Ximénez Ximénez S.L. y lo paga el ayuntamiento".

Pere Alsina
Aquí tenéis la adjudicación a Ximenez Catalunya SL: 135.520 euros IVA incluido, que pagará el Ayuntamiento de Rubí, es decir, todos los contribuyentes:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/ca_ES/awardnotice.pscp?idDoc=38481071&reqCode=viewPcan

Gran_Wyoming
Me encanta el postureo de los internautas que sin leerse completamente el artículo, solamente están para criticar.
Tanto cuesta tanto leer???
Dónde pone que el Ayuntamiento va a pagar ese dinero???
Cuánto troll hay en Rubí...

Audiovisual
I hi haurà música del Fari? Pensar que aquest poble un dia va tenir un Oasi jove...

Frame
De todo un poco, esta vez soy abogado del diablo, el coste de esa instalación no la va a pagar el Ayuntamiento - aunque me imagino que "vale, te lo hacemos gratis pero cuando necesites algo nos contratas a nosotros", no?, sobre el comercio cierto, muchos kebabs, panaderias infumables, falta de salubridad en la manipulación del pan etc etc y esperad que aún faltan los 40 principales que estos SI que los paga el excelentísimo ajuntament...

victor
Coincido en lo que dice Victor en que a las 3h es una barbaridad, hay que respetar el descanso de los vecinos.
Pero lo que veo es que aquí sólo nos quejamos cuando algo no nos gusta. Lo que tenemos que hacer es exigir siempre el descanso de los vecinos, no sólo cuando lo que se hace no nos gusta.
NO es normal tener conciertos hasta las tantas de la mañana en la calle para la fiesta mayor.
NO es normal montar ferias en calles vecinales con música horrible muy alta todo el día.
NO es normal que se despierte a vecinos a las 8:30h un domingo con una trabucada.
NO es normal que el camión de vidrio lo recoja en horario en que los vecinos deberían poder descansar.
Y así un largo etcétera.