S'inicia la col·locació de l'estructura de l'illa de llum de Nadal al carrer Maximí Fornés
La instal·lació té un cost de 135.520€
Els carrers de Rubí es decoraran, com cada any, amb motius lluminosos nadalencs durant el mes de desembre. Aquest any, però, a la decoració tradicional s'hi sumarà un nou element: l'illa de llum, un passadís lluminós de 33,6m de longitud, 6m d'amplada i 4,6m d'alçada, que s'ha començat a instal·lar aquest divendres al carrer de Maximí Fornés.
Es tracta de la primera instal·lació d'aquestes característiques que es fa a Catalunya: és una estructura d'alumini amb 4.200m lineals de cordó Pixel Led, amb 42.000 bombetes tipus led i amb un consum de 2,1kW/h d'origen 100% renovable, com tota l'energia que consumeixen les instal·lacions municipals. Al túnel s'hi pot accedir des de qualsevol dels dos extrems.
Aquesta illa de llum també està programada per oferir un espectacle audiovisual que es reproduirà cada dia en dues sessions, una a les 18.30h i l'altra a les 20h. D'aquesta manera, els carrers de la ciutat continuen ampliant la decoració nadalenca. L'any passat el carrer de Cal Gerrer ja va incorporar decoració lumínica.
L'alacaldessa, Ana María Martínez, creu que aquest nou element "serà un motiu més perquè la gent surti a passejar pels carrers de la ciutat, gaudeixi de l'espai públic, s'interessi per les propostes dels nostres comerços i faci les compres de Nadal als establiments de Rubí. A més, en ser una proposta tan diferent a l'habitual, pensem que pot fer que gent d'altres ciutats ens visiti i això sempre és bo".
L'enllumenat de Nadal s'encendrà el dia 5 de desembre, i estarà encès fins al 6 de gener, de diumenge a dijous de 18 a 22 h, els divendres i dissabtes fins a les 24 h, i els dies 24, 25 i 31 de desembre i 5 de gener fins a les 3 h.
La instal·lació, que ha estat adjudicada a Ximénez Ximénez Catalunya SL, té un cost de 135.520 euros.
RUBITV.CAT / Fotos: Iluminaciones Ximénez
Comentaris

el rasclet
Una altra tonteria d'aquest ajuntament, El Tunel de LLum". Es clar que tot forma part dels gustos i nivell cultural del poble.

atunel del cantábrico
Yo no tengo prisa por pasar por ningún túnel de luz, ya lo haré cuando me muera...

Andres
Claro que al final harán lo que quieran porque no tenemos huevos de manifestarnos para que no lo pongan . Tienes razón innovación hay que manifestarse y hablar menos como mi tu que seguro que te manifiestas nunca solo hablas como muchis

Carles
Víctor home, no et posis trist. Sempre pots passejar pel túnel luminoso quan sentis que tothom va en contra del consistori. I no dubtis que tindrà èxit, pan i circo, però 22 milions de pessetes és passar-se per llogar quatre ferros i dos tires de leds. Aquests de Ximénez o ens l'han fotut o això fa pudor a cremat, sobre tot si et mires la licitació, hi ha criteris d'adjudicació molt surrealistes.

Carme
Esperem que l'èxit aclaparador no sigui igual d'aclaparador que la jornada participativa a Ca n'Oriol. Un últim apunt per a palmeros desmemoriats: va ser justament l'Ana Maria i vosaltres que vau bramar a les xarxes contra la pista de gel. Aquest fòrum de "trols" és fill vostre, de temps pretèrits, quan ereu a l'altra banda. Ara a aguantar el xiquet fins que sigui gran.

Germán
No se que gracia o cosa atrayente puede tener el pasar por debajo de un túnel de luces, parece que no ha costado dinero esa instalación pero si por el contrario ha costado en lugar de eso porque el Ayto no invierte ese dinero en promover la cultura en el pueblo? me refiero a la verdadera cultura y no en cosas como 40 principales ni cosas multitudinárias que atraen gente si pero es como luz de gas

a Victor
Perdoni però a mi no m'ha de dir ningú que he d'opinar de les despeses ostentoses de l'ajuntament. I si vostè es sincera admetrà que passar per el carrer Cervantes a l'altura de Bodegues Rosàs amb les rajoles aixecades i la vorera del davant inutilitzada per una tanca des d'abans de l'estiu no és fàcil. No entenc que ningú de l'ajuntament vegi que obligar a baixar al carrer als vianants és un perill. I si tenim pressupost per tanta lluminària, que es vegi.

victor
Cuando veo comentarios seguidos en tan poco tiempo y escritos del mismo estilo como los de Lucas, Dario, Pedro, Lola, Carlos, Dolors y siempre en contra del PSC, nunca de nadie más, me doy cuenta que esta web hace tiempo que sirve para que contrarios al gobierno local critiquen todo al estilo Trol. Pasa lo mismo en cada noticia contra el gobierno, el típico 'Ana Mari' tiene un creador que se repite más que el ajo en varios alias.
Yo al final soy práctico y pienso como el vicari d'Olot, e igual que pasa con todo lo que criticáis por aquí (pista de hielo, los 40) luego es un éxito rotundo. En este caso habrá que esperar, pero me temo que así será.

El Vicari d'Olot
Rondineu rondineu...
Com passa amb tot allò que critiqueu i poseu el crit al cel, el túnel tindrà un èxit aclaparador de públic i la immensa majoria pensarà tot el contrari que vosaltres,

Andres
Gastate ese dinero en arreglar el pueblo como en las aceras y calles de las urbanizaciones que dan pena verla y no en tonterías