Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_3pnce050s2qtvuvidst7jd24h4, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
Els cossos municipals treballen per restablir la normalitat després de l'episodi de pluges - Societat - Rubí TV
 
 
16-11-2018
 

Els cossos municipals treballen per restablir la normalitat després de l'episodi de pluges

Les escoles bressol municipals romandran tancades

El Comitè d'emergències municipals es va reunir ahir al vespre, després de l'episodi de fortes pluges que va afectar la nostra ciutat deixant diverses incidències (veure notícia). Fins al migdia s'havien registrat 188 litres per metre quadrat (veure notícia), i al vespre la xifra augmentava fins els 195.

El comitè d'emergències, presidit per l'alcaldessa, coordina tots els cossos municipals que al llarg del dia van actuar per minimitzar els efectes de les pluges, i aquesta nit ha estat treballant amb l'objectiu de reduir les incidències i restablir la normalitat a primera hora d'aquest divendres.

Així, durant la nit hi haurà maquinària treballant amb l'objectiu de deixat tan transitable com sigui possible totes les vies que van patir afectacions per caiguda d'arbres, pals de llum, tapes de clavegueram o altres. Per tal de garantir la mobilitat ciutadana, el personal municipal dedicat a aquesta tasca s'ha duplicat.

També s'ha reforçat el servei de Protecció Civil i la Policia Local, així com el voluntariat de Protecció Civil, per tal d'incrementar la capacitat de recepció de les demandes ciutadanes i de resposta als requeriments d'actuació.

S'han activat recursos d'empreses privades amb retroexcavadores, i s'ha donat avís a les companyies elèctriques i d'enllumenat públic per tal que torni el subministrament en aquelles zones de les quals s'ha tingut coneixement que hi ha hagut interrupció en el subministrament a causa de les pluges.

A banda dels serveis municipals, l'Ajuntament ha rebut durant tot el dia el suport i la col·laboració de diversos cossos de seguretat, especialment del cos de Bombers. Ahir més d'una desena de dotacions van estar treballant intensament al llarg de tot el dia.

El comitè d'emergències municipals ha informat del tancament de les tres escoles bressol municipals (Sol Solet, Lluna i La Bruna), que ja treballen per poder obrir amb normalitat de cara a dilluns. La Torre de la Llebre finalment ha obert les seves portes, i el Rivo Rubeo també, tot i que no han fet una jornada habitual a causa de les incidències patides, i no podran preparar els menús previstos per avui degut a les tasques que s'estan duent a terme de neteja i desinfecció de la cuina i càmeres que van quedar parades.

L'Ajuntament també habilitarà, a partir de les 10h d'avui, un telèfon d'atenció a les persones afectades: 93 588 70 00 (ext 8012), tot i que recorda que les trucades per emergències cal realitzar-les al telèfon 112., que ahir va rebre un total de 266 trucades des de Rubí. La Policia Local de Rubí va rebre 117 requeriments d'actuació a la seva central telefònica entre les 6.30h i les 21.30h.

L'ajuntament fa recompte de les incidències de la pluja fins les 11h del matí

Fins a mig matí, l'Ajuntament ha comptabilitzat diverses incidències que es van produir al llarg del dia d'ahir. Hi ha hagut prop d'una cinquantena de murs caiguts, una trentena de vies on han caigut arbres, 16 carrers que es van veure afectats per esllavissades, quatre espais amb enllumenat públic i/o semàfors fora de servei, tapes de clavegueram fora de lloc en quatre vies, i acumulació d'aigua i/o inundacions en una vintena d'espais.

Les línies de servei de transport públic es van poder restablir a partir de les 15h d'ahir, excepte la L7 que no pot arribar a Can Solà perquè el carrer de Can Feliu està tallat.

Aquest episodi de pluges ha estat molt excepcional, amb un registre de 195 litres per metre quadrat comptabilitzats ahir al vespre.

RUBITV.CAT / Foto: Cedida

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

16-12-2018

 

Esportistes i artistes de renom participaran a les fotografies solidàries amb La Marató de TV3

Aquest diumenge, 16 de desembre, esportistes de renom de Rubí, així com l'actor Rubén Y(…)

Societat

15-12-2018

 

La Sindicatura avisa que un 30% dels ajuntaments no ha presentat els comptes de 2017

La Sindicatura de Comptes de Catalunya va fer públic divendres que un 30% dels ajuntament(…)

Societat

13-12-2018

 

L'exposició "Humoràlia i Drets Humans" es prorroga fins el 18 de gener

L'exposició Humoràlia i Drets Humans es podrà veure a la Biblioteca Municipal Mestre M(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!