L'Escola Maristes Rubí llueix un mural de protesta contra les morts al Mediterrani
El projecte ha estat realitzat per Javi Martínez en col·laboració de Rubí Acull
La plataforma ciutadana a favor de l'acollida de persones refugiades a la ciutat, Rubí Acull, ha pintat un mural de protesta contra les morts al Mar Mediterrani de persones que intenten buscar refugi a altres Estats.
L'artista rubinenc Javi Martínez ha volgut plasmar a divuit refugiats a la deriva en una de les embarcacions que es fan servir generalment per arribar a les costes d'Europa. La imatge ha estat acompanyada per la frase 'Cap a on mires tu?' per interpel·lar a la ciutadania i convidar-la a no girar l'esquena a les persones refugiades davant els constants naufragis.
El mural ha estat ubicat a una de les façanes de l'Escola Maristes Rubí, en concret a la del carrer Calderón de la Barca. Maristes Rubí ha col·laborat juntament amb Martínez i l'entitat per tal de realitzar el projecte.
La iniciativa s'engloba en el marc de les campanyes de sensibilització social que Rubí Acull habitualment realitza al municipi per conscienciar la ciutadania sobre la importància d'acollir persones que fugen dels seus països d'origen a causa de conflictes bèl·lics.
RUBITV.CAT / Foto: Rubí Acull
Comentaris

Elena
Tots van de multiculturals pero ningu vols acullir a casa subsaharians o magrebins... Hipocresia barata. A Espanya hi ha un 50 per cent d'atur de gent jove i hem d'acollir a gent que ve aqui a no adaptarse i degradar els barris?
La gent comença a estar farta del pol. Correcte

Pablo López
Hola, bones! Et parlo en nom de RubíAcull
Diria que el Javi atribueix unes característiques a les persones que en els nostres estàndars socials atribuïm a homes... però si ens fixem podrem identificar tant homes com dones
Les nenes i nens acostumen a anar al centre (per protegir-los) i per això ha costat més que quedin representats, però de nou et dic que si t'hi fixes bé en pots trobar
Et dono tota la raó en que hagués estat bé que es vegessin de forma més clara, tot i que la feina d'en Javi ha estat espectacular!
Com a RubíAcull, som conscients que no arriben nomes homes a les costes... agraïm el teu comentari, no oblidem a totes les persones que pateixen aquesta desgràcia, que no entén de gènere ni edat

La pubilleta
Molt xulo però trobo que tot son homes!... que no hi ha dones i nens i nenes que també arriben a les costes?... on son plasmats al mural?....