Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_bfb0m3ifa99tgasocef8nl6bu2, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
El fotògraf rubinenc Josep Maria Roset, distingit amb la Creu de Sant Jordi 2018 - Cultura - Rubí TV
 
 
20-07-2018
 

El fotògraf rubinenc Josep Maria Roset, distingit amb la Creu de Sant Jordi 2018

El Govern ha destacat el seu compromís amb la fotografia, Rubí i la memòria històrica

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi a 30 personalitats i 24 entitats que s'han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural. Una de les persones reconegudes serà el fotògraf rubinenc Josep Maria Roset, proposta que ja havia fet el govern català a l'exili al maig (veure notícia).

La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona, ja sigui física o jurídica.

La Generalitat concedirà la Creu de Sant Jordi 2018 a Roset en reconeixement a la tasca de recerca fotogràfica durant més de mig segle i a la seva obra, com a  fotògraf de temes d'abast internacional. I també pel seu compromís amb l'entorn de Rubí i del Vallès com a promotor i fundador d'entitats culturals. 'Cal destacar, singularment, el servei que ha fet a les generacions del futur en l'afany de preservar la memòria històrica com un dels fonaments de la vida col·lectiva', afegeix el Departament de Cultura.

Josep Maria Roset és un dels referents de la fotografia catalana. Va obrir un estudi a Rubí i va treballar a Madrid per a l'agència de notícies Europa Press, on va exercir de fotoperiodista durant un breu temps i on va tenir l'oportunitat d'elaborar reportatges fotogràfics de gran prestigi, com la boda del Xa de Pèrsia i la mort del doctor Gregorio Marañón. També va treballar a França durant una temporada.

RUBITV.CAT / Fotos: Generalitat de Catalunya

 
10 comentaris
 

Comentaris

26-07-2018
16:44
 
Llàtzer

Ens honores a tots els rubinencs.
Enhorabona!
Salut i República!

 
21-07-2018
15:19
 
Lluïsa

Moltes Felicitats.T'ho mereixes.

 
21-07-2018
12:41
 
Pilar

Moltes felicitats Josep Maria (i família)!!! Un premi que ens alegra a molts i moltes rubinenques

 
20-07-2018
19:12
 
Maria Rosa

Moltes felicitats

 
20-07-2018
18:26
 
Jacinta Ramoneda

Moltes felicitats Josep Maria. Un premi molt especial i molt merescut. Petons

 
20-07-2018
17:51
 
Albert Roma

Hola Josep Maria, penso que s'ha fet justícia a la teva dedicació a l'art de la fotografia. Una abraçada i anys de vida !!

 
20-07-2018
17:27
 
Enric Alujas

Moltes felicitats.

 
20-07-2018
16:15
 
Jordi Vilalta Martínez

Merescudes felicitats! Cal reconèixer la seva gran tasca de documentació fotogràfica pel que fa a les èpoques més recents de la història de Rubí.

 
20-07-2018
13:43
 
Rosa

Molt bé. Felicitats!!!!

 
20-07-2018
10:42
 
Joan

El Josep Maria va ser un dels fundadors del grup fotografic “El Gra” i va ser premi Negtor 1970 van conseguir que Rubi fos la capital del retrat a l’ estat espanyol.
Moltes felicitats Josep Maria i familia per aquest premi tant merescut

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Cultura

10-10-2018

 

Xavier Serrat rep el premi Oriana honorífic al Festival de Cinema i Curtmetratges de Sant Andreu

Dissabte passat es va celebrar la sisena edició dels Premis Oriana del Festival de Cinema(…)

Cultura

06-10-2018

 

Marie Sordat inaugura la quarta edició del Festival La Nuu

La fotògrafa francesa Marie Sordat ha inaugurat la quarta edició del Festival de Fotogr(…)

Cultura

27-09-2018

 

Diversos carrers de Rubí es converteixen en una exposició de fotografies de gran format

Aquest dissabte arrenca el 4t Festival de Fotografia La Nuu, i que s'allargarà fins al 28(…)

Societat

12-09-2018

 

"La Mordidita" es converteix en l'actuació guanyadora del Concurs del Karaoke "A la tele vas!" 2018

Després de 5 setmanes, el concurs del Karaoke A la tele vas! d'enguany ja té guanyadors.(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!