Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_jq7uh0gmmpfr9k1tvjcjhne7n2, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
L'Agència de Residus subvencionarà amb 4,6 milions d'euros la remodelació de la planta de Can Barba - Societat - Rubí TV
 
 
20-07-2018
 

L'Agència de Residus subvencionarà amb 4,6 milions d'euros la remodelació de la planta de Can Barba

La instal·lació comarcal es renovarà per millorar el seu rendiment i capacitat

L'Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha aprovat subvencionar la primera fase de la remodelació de la planta de compostatge i biometanització de Can Barba, a Terrassa (Vallès Occidental), gestionada pel Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental. És la instal·lació que rep els residus de Rubí dipositats als contenidors de matèria orgànica. L'agència destinarà 4,6 milions d'euros a optimitzar el rendiment i la capacitat de la instal·lació, que ha quedat obsoleta després de gairebé vint anys de funcionament.

Les obres han de servir per millorar el rendiment de la planta, reduint la quantitat de rebuig que genera i augmentant la capacitat i eficiència de tractament de la matèria orgànica, tant en el procés de biometanització com en els de compostatge i maduració. Actualment el procés de pretractament genera un rebuig aproximat del 40% dels residus orgànics que entren a planta i es destina a l'abocador. Com aquest percentatge està per sobre del que es produeix en plantes de característiques similars, s'ha de remodelar la instal·lació per aconseguir els objectius de maduració i producció d'un compost de qualitat.

Les principals actuacions que s'hi duran a terme són la substitució dels equips obsolets; la renovació de la línia de pretractament; la posada a punt de diversos elements de l'obra civil; l'actualització del sistema de control; la millora de l'aprofitament de calor de motors de biogàs pel procés de tractament biològic; i l'execució de sitges amb ventilació forçada per optimitzar el procés de maduració.
 
El Fons de gestió del cànon
La inversió es farà a través del Fons de gestió del cànon de residus municipals, un impost ecològic que permet impulsar mesures de minimització i de valorització material dels residus. Es tracta d'un instrument econòmic que contribueix al finançament del cost que comporta la implantació de la gestió sostenible dels residus municipals. Aquest projecte s'emmarca en la planificació de l'ARC corresponent al Pla Territorial Sectorial d'infraestructures de gestió de residus municipals de Catalunya (PINFRECAT20).

RUBITV.CAT / Foto: Arxiu

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

14-10-2017

 

La remodelació de la planta de compostatge de Can Barba costarà 8 milions d'euros

El Ple del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental ha aprovat l'avant(…)

Societat

20-06-2017

 

La planta de compostatge de Can Barba ha quedat obsoleta i per això es renovarà l'any vinent

El Ple del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental ha celebrat aquest(…)

Política

05-04-2017

 

L’AUP demana a l'equip de govern que s'aprofiti un ajut de l'Agència de Residus per millorar el servei de deixalleria

L'Agència de Residus de Catalunya ha obert una convocatòria d'ajuts per a la instal·lac(…)

Política

29-07-2014

 

La Generalitat descarta que Can Balasc es converteixi en un abocador metropolità

Josep Maria Tost, director de l'Agència de Residus de Catalunya, ha visitat Rubí aquest (…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!