Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_t4gf5d1518kf1c76athld4dao6, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
El rubinenc Joan Ridao, nou lletrat major del Parlament de Catalunya - Política - Rubí TV
 
 
13-07-2018
 

El rubinenc Joan Ridao, nou lletrat major del Parlament de Catalunya

L'exregidor i exdiputat serà el coordinador dels lletrats a la cambra catalana

El rubinenc Joan Ridao ha estat escollit per la Mesa del Parlament de Catalunya com a lletrat major de la cambra, en substitució d'Antoni Bayona, que va dimitir el passat 5 de juny. Els diputats del bloc independentista de Junts per Catalunya i ERC, quatre entre els dos grups, han permès la designació; els dos de Cs hi ha votat en contra, i el representant del PSC s'ha abstingut.

Ridao, que va ser secretari general d'Esquerra durant la presidència de Joan Puigcercós, serà el coordinador dels lletrats del Parlament. La decisió, a proposta de Roger Torrent, president de la cambra, ha causat gran preocupació entre els grups de l'oposició.

El portaveu de Ciutadans, Carlos Carrizosa, ha indicat que 'és un veritable escàndol, tal com estan les coses, que s'estigui introduint un dubte tan gran amb una persona identificada políticament'; i ha fet esment a 'les últimes manifestacions públiques de Ridao, que considera que el jutge Pablo Llarena podria haver comès prevaricació'. En termes similars s'ha manifestat el representant del PP, que no té representació a la Mesa, Santi Rodríguez: 'En aquestes circumstàncies polítiques no sembla recomanable que el president del Parlament, d'ERC, proposi a un exsecretari general d'ERC com a lletrat major'. D'altra banda, malgrat que el PSC s'ha abstingut en la votació de la Mesa, el diputat Ferran Pedret també ha criticat l'elecció de Ridao, pel 'context' i no pels 'mèrits acadèmics'.

El rubinenc és llicenciat en Dret, doctor en Ciència Política i de l'Administració, i ha treballat com a professor de Dret Constitucional. Va ser regidor de l'Ajuntament de Rubí per ERC (1991-1999), diputat al Parlament de Catalunya (1995-2008), diputat al Congrés (2008-2011) i secretari general d'ERC (2008-2011).  Va ingressar en els Serveis Jurídics del Parlament l'any 2017 i va ser un dels ponents redactors de l'Estatut català de 2006.

RUBITV.CAT

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Política

19-06-2015

 

L'exalcaldessa Carme García serà la nova diputada del PSC al Parlament de Catalunya

L'exalcaldessa de Rubí, Carme García, es convertirà en nova diputada al Parlament de Ca(…)

Política

03-04-2015

 

El Parlament aprova una proposta de resolució del PSC per garantir l'activitat productiva a Ficosa

El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució del PSC per garantir l'act(…)

Política

21-02-2014

 

La lluita en defensa del transport escolar arriba al Parlament, on el PSC ha rebut l'AMPA del Joan Maragall

La lluita de les famílies de l'escola Joan Maragall en defensa del transport escolar cont(…)

Societat

30-07-2013

 

La Generalitat suspèn la tramitació del pla especial de Can Carreras i Can Balasc

Nou capítol del serial dels abocadors de Can Balasc i Can Carreras. Després que fa uns d(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!