Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_affe0n8j292e5qu6klrv45ijo1, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
Endesa millora tecnològicament una línia elèctrica d'alta tensió per a reforçar el servei a Rubí - Societat - Rubí TV
 
 
15-02-2018
 

Endesa millora tecnològicament una línia elèctrica d'alta tensió per a reforçar el servei a Rubí

S'han substituït 8,7 quilòmetres de cable de terra per a optimitzar les telecomunicacions

Endesa està duent a terme la millora tecnològica d'una línia d'alta tensió a 110 kV que neix a la subestació de Can Jardí, a Rubí, i acaba a la de Sant Andreu, a Barcelona, amb l'objectiu de reforçar la xarxa de transport entre les dues comarques i incrementar la qualitat del servei a més de 160.000 clients repartits entre set municipis de l'àrea metropolitana. 

Els treballs, que van iniciar-se el passat mes de novembre i és previst que acabin aquest febrer, han tingut un pressupost de 172.000 euros, aportats íntegrament per la companya. L'operativa ha consistit a renovar els 8,7 quilòmetres de cable de terra de què disposa la línia (que comporta protegir-la de les descàrregues atmosfèriques) i els seus aparellatges associats, així com la instal·lació de fibra òptica per tal de millorar el sistema de telecomunicacions. D'aquesta manera s'aconsegueix incrementar la fiabilitat d'una de les infraestructures de transport que uneix les comarques del Vallès Occidental amb el Barcelonès, no només per l'operativa diària, sinó per a garantir-ne el correcte funcionament en cas d'algun tipus d'anomalia.

La singularitat d'aquesta línia, el 70% del recorregut de la qual passa pel Parc Natural de la Serra de Collserola, és que creua alguns punts singulars, com l'autopista C-16 o la línia dels FGC Barcelona-Vallès. És per aquest motiu que els treballs no només s'han fet fora de l'època de nidificació sinó que s'han salvat aquestes cruïlles de forma especial, per no alterar ni el trànsit rodat ni els trens, mitjançant elements de protecció del cablejat. Igualment, per no alterar el funcionament de la línia, els treballs s'han executat en tensió, és a dir, no se l'ha descarregat d'energia elèctrica, per la qual cosa les brigades que hi han intervingut són equips d'operaris especialitzats en aquestes tasques.

Aquesta intervenció forma part dels plans d'inversió de la companyia al Vallès Occidental i al Barcelonès per tal de millorar els sistemes de telecontrol i automatització de les seves línies i, així, reforçar la continuïtat i la qualitat del subministrament als clients de Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Rubí, Sant Cugat del Vallès i Montcada i Reixac.

RUBITV.CAT / Foto: Endesa

 
1 comentaris
 

Comentaris

15-02-2018
09:52
 
A. Sánchez

¿Cuando? las administraciones (autonómica, local y empresas) prioriza la salud de los ciudadanos y se alejan o soterran estas lineas de los núcleos urbanos, en Rubí tenemos ejemplos variopintos... "la salud es lo primero"

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

31-08-2018

 

Endesa retira 48 torres de mitja tensió i gairebé 5 quilòmetres de cablejat a Rubí

Endesa ha finalitzat recentment els treballs de retirada de la línia elèctrica de doble (…)

Societat

03-08-2018

 

Quatre habitatges de Rubí tindran equips solars d'autoconsum de Som Energia

La cooperativa Som Energia iniciarà al setembre la instal·lació d'un centenar d'equips (…)

Economia

13-07-2018

 

Rubí, primer municipi de l'Estat en crear un grup de compra agregada d'energia amb empreses i comerços

L'Ajuntament de Rubí ha impulsat la creació del primer grup de compra agregada d'energia(…)

Societat

13-12-2017

 

Una avaria ha deixat sense subministrament elèctric 2.365 abonats durant gairebé dues hores

Aquest dimecres, una avaria ha deixat sense subministrament 2.365 abonats rubinencs, molts(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!