Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_amcqjfh6cdbgfa450cn3tgo6h6, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
El text refós del POUM ha rebut 76 al·legacions - Societat - Rubí TV
 
 
25-01-2018
 

El text refós del POUM ha rebut 76 al·legacions

El govern confia a rebre l'aprovació definitiva del document al maig de 2019

El Ple de l'Ajuntament de Rubí va aprovar al desembre el text refós del Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) (veure notícia) i el passat divendres va tancar-se el període d'al·legacions al document. Segons ha pogut saber Rubitv.cat, el text refós del POUM ha rebut un total de 76 al·legacions, una xifra que encara podria augmentar lleugerament si n'arriba alguna més a través de correu ordinari (compta la data d'enviament). Les al·legacions han estat presentades per persones a títol individual, partits polítics, empreses i entitats.

A partir d'ara, els tècnics municipals faran la valoració de totes aquestes al·legacions i incorporaran les modificacions que s'escaiguin al document. Segons fonts municipals, la previsió és que aquest procediment es doni per conclòs a finals de maig. Al juny es farà la remissió de la documentació a l'Agència Catalana de l'Aigua i es farà la sol·licitud d'un informe.

La Comissió d'Urbanisme podria rebre el document definitiu al juliol
El calendari de l'Ajuntament envers la tramitació del POUM preveu que el text refós definitiu pugui ser aprovat al ple de juliol d'aquest any. Un cop això succeeixi, el document s'enviarà a la Comissió d'Urbanisme de Barcelona (CUB) de la Generalitat, l'organisme que haurà de donar el vistiplau definitiu al POUM. S'espera que la resolució definitiva de la CUB es faci a l'octubre i que les corresponents modificacions derivades estiguin acabades al febrer de 2019.

La previsió de l'equip de govern és aprovar el text refós amb aquestes modificacions (si és que s'han de fer) pel ple municipal al març de 2019 i que la resolució definitiva de la CUB es donés al maig. La publicació definitiva del nou POUM de Rubí es faria al setembre o octubre de 2019.

Un documental vital per a la ciutat i objecte de polèmica
Recordem que el POUM és un instrument que ha de donar resposta als canvis demogràfics, industrials i socials que ha experimentat Rubí i a les necessitats futures de la ciutat. El document incideix en aspectes concrets importants pel municipi i actualitza la normativa urbanística vigent fins ara, que datava del 1981, amb una actualització l'any 1987.

L'aprovació del POUM és un dels principals temes de debat polític de la ciutat. El govern manté la seva aposta per aquest text refós, que considera 'vital' (veure notícia). L'alcaldessa, Ana Maria Martínez, explicava al desembre que 'cal adequar la ciutat als nous temps' i remarcava la necessitat d'aprovar aquest document en considerar que 'Rubí ha deixat passar molts trens i ja necessitem respondre de manera urgent a necessitats concretes'. Mentrestant, ERC, l'AUP, ICV i VR han protagonitzat una intensa batalla política contra el document, que consideren 'obsolet' i que va en contra dels interessos de Rubí (veure notícia). Aquests partits han advertit que la Comissió d'Urbanisme tombarà el POUM i fins i tot alguns d'ells han avançat que podrien portar el document als tribunals.

RUBÉN CABÚS / Foto: Arxiu

 
1 comentaris
 

Comentaris

25-01-2018
11:13
 
Carles

76 AL·LEGACIONS ESTA MOLT BE

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Política

31-08-2018

 

Albert Giménez pren possessió com a nou regidor de l'AUP

El curs polític s'ha iniciat a Rubí aquest divendres a la tarda amb un ple extraordinari(…)

Política

14-06-2018

 

JxCat vol que es comenci a treballar en un pla de transformació ambiciós per a l'Escardívol i la Plana del Castell

Junts per Catalunya (JxCat) creu que cal començar a treballar en la gran transformació d(…)

Política

20-02-2018

 

L'AUP demana la creació d'un observatori de gènere que impulsi polítiques feministes

Aquesta setmana l'Alternativa d'Unitat Popular (AUP) ha presentat dues mocions al govern, (…)

Política

23-01-2018

 

ICV no descarta portar el text refós del POUM als tribunals

Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) ha presentat cinc al·legacions al text refós del PO(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!