24-01-2018
 

Creix un 54% el nombre de rubinencs que fa servir el Servei de Mediació de l'Ajuntament

Els conflictes a les comunitats de veïns són un dels més habituals

El Servei de Mediació Ciutadana de l'Ajuntament de Rubí ha commemorat el Dia Europeu de la Mediació aquest dimarts a la tarda amb una jornada de reflexió sobre les comunitats de veïns. La trobada, que ha estat presentada per l'alcaldessa, Ana María Martínez, ha comptat amb una taula d'experiències on han intervingut diferents persones que han participat a diferents processos de mediació.

Ara fa un any, la ciutat va celebrar la primera dècada del Servei de Mediació Ciutadana. 'Rubí va ser un dels primers municipis a fer una aposta clara per la cultura de la mediació. Una aposta per la cultura del diàleg, de la comunicació i dels beneficis compartits', ha explicat l'alcaldessa. 'Crec fermament que aquests valors són imprescindibles per poder construir una societat i una ciutat millor. Ens garanteixen una bona convivència i ens reforcen com a comunitat, repercutint a la llarga en la nostra identitat com a rubinencs i rubinenques'.

Enguany, aquesta segona Jornada Europea de la Mediació s'ha dedicat a les comunitats de veïns, ja que són un dels col·lectius que fan més ús d'aquesta via de resolució de conflictes. 'Tots sabem que les relacions amb el veïnat no sempre són fàcils. De vegades es produeixen petits conflictes d'interessos que no sabem resoldre sense que se'n resenteixi la bona convivència. És aquí on juga un paper important el Servei de Mediació, seient a la mateixa taula totes les parts implicades i conciliant les seves postures', ha comentat Martínez.

Durant la jornada, que també ha comptat amb la presència de la regidora de l'Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, l'equip de mediació de l'Ajuntament ha fet una exposició sobre l'activitat que desenvolupa aquest servei en relació a les comunitats de veïns i els assistents han pogut sentir el testimoni en primera persona de veïns que han participat en processos de mediació. A més, la Xarxa Antirumors i el grup de teatre social del Casal de la Gent Gran de Rubí II (c. Lepant) han realitzat un teatre fòrum on han escenificar diversos conflictes recurrents.

Un servei que ajuda a resoldre conflictes
Des de l'any 2007, Rubí compta amb el Servei de Mediació Ciutadana. Aquest recurs gratuït pretén ajudar la ciutadania a resoldre, mitjançant el diàleg i la tolerància, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, promovent la convivència pacífica a la ciutat. Els conflictes que poden ser objecte de mediació són aquells que afecten l'ús de l'espai públic i de la proximitat veïnal, els del barri o de la comunitat, aquells entre entitats o associacions i les relacions interpersonals.

Manel Salvador, un dels tècnics del servei, ha explicat que des del servei 'es treballa l'equilibri, intentant arribar a acords que satisfacin a totes les parts implicades' i ha assegurat que la gestió varia en funció de cada cas: 'Els processos són molt oberts, perquè no és el mateix una comunitat de sis veïns que una que en té trenta'.

El servei ha incrementat un 54% els casos atesos respecte l'any anterior i també ha augmentat un 30% la formació i difusió als centres educatius. 'Notem que hi comença a haver un coneixement més ampli del servei, ja que en molts casos ha estat el mateix usuari el que s'ha dirigit directament al servei, tot i que continuem tenint derivacions d'altres àmbits', ha comentat Salvador.

Les persones interessades a recórrer al Servei de Mediació Ciutadana ho poden fer trucant al telèfon 93 588 70 00 ext. 4452, enviant un correu electrònic a [email protected] o bé presencialment al carrer Maria Aurèlia Capmany, 32-34, baixos. L'horari d'atenció sense cita prèvia és els dimecres de 15 a 19 h i els divendres de 10 a 14 h.

RUBITV.CAT / Foto: Cedida

 
2 comentaris
 

Comentaris

25-01-2018
13:01
 
Mónica

A la nostra comunitat ho vam fer servir, els resultats van ser els esperats. Bona feina !!!

 
24-01-2018
18:50
 
Maria M.

Quan es parla d'un augment del 54% sobre quines dades es calcula? Perquè si l'any passat van ser 10 i aquest any 15 és clar que parlem d'un 50% però no és per presumir.
Ja coneixem com dona la informació aquest equip de govern.

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Opinió

23-01-2018

 

Les persones defensores són mediadores. Què és la mediació?

La ciutadania, tothom, vol viure en pau i feliç, però la convivència genera sempre conf(…)

Societat

18-01-2018

 

Rubí commemorarà el Dia Europeu de la Mediació amb una jornada de reflexió sobre les comunitats de veïns

El Servei de Mediació Ciutadana de l'Ajuntament de Rubí commemorarà el Dia Europeu de (…)

Societat

16-10-2017

 

5 noves Agents Cíviques facilitaran el contacte dels rubinencs amb l'administració durant tot un any

De dilluns a dissabte, durant tot un any, cinc noves Agents Cíviques passejaran pels car(…)

Opinió

16-01-2017

 

El Servei de Mediació Ciutadana fa 10 anys

Del 16 al 23 de gener, el Servei Municipal de Mediació Ciutadana ha organitzat sota el no(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!