Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_ghdt13o8qnni65n07h04t0stv7, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
El Vallès Occidental es consolida com a comarca de turisme de negocis - Economia - Rubí TV
 
 
23-11-2017
 

El Vallès Occidental es consolida com a comarca de turisme de negocis

La majoria dels visitants són homes de mitjana edat, viatgen sols i s'allotgen en hotels

El Vallès Occidental s'ha convertit en una comarca amb una potent estructura d'allotjament turístic significativa per atendre el turisme de negocis. Les dades recollides el 2016 presenten bons resultats tant en l'anàlisi de l'oferta com de la demanda. L'oferta de places s'estabilitza, amb un total de 6.531 llits. Aquest darrer any 2016 hi hagut un augment de places hoteleres d'un 1,1%, es mantenen els 28 establiments de turisme rural i augmenten els habitatges d'ús turístics (HUT), un 46,1%, que en nombres absoluts representa un augment de 125 places.

Segons dades de l'Informe sobre activitat turística de la Destinació Barcelona, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona i que recull dades de l'any 2016, el pes de l'hoteleria és molt significatiu al Vallès Occidental (94%), seguit del Baix Llobregat (67%) i al Maresme (54%) per davant d'altres allotjaments com els càmpings o el de turisme rural. A més, van augmentar lleugerament el nombre de viatgers en hotels (0,2%) i el grau d'ocupació turística (64%). Amb tot, el Vallès Occidental se situa com la tercera comarca amb major nombre de viatgers (517 mil) per darrera del Maresme (1,2 milions) i Baix Llobregat (poc més d'1 milió).

Creix un 10% el nombre de pernoctacions en establiments hotelers
La demanda (basada només en xifres dels establiments hotelers) presenta un creixement en el nombre de turistes del 8,9%, i registra 560.730 turistes. El nombre de pernoctacions creix en un percentatge d'un 10,1% i se situa en un total d'1.152.711 nits. Així mateix, el grau d'ocupació ha incrementat un 9,8%, fins a establir una mitjana anual del 64% d'ocupació.

El perfil del turista de la comarca del Vallès Occidental es caracteritza per la presència de molts més homes (77,4%) que dones i per l'afluència de turistes d'un interval d'edat comprès entre els 35 i els 54 anys (59,1%). El cost de l'allotjament per persona i nit se situa als 61,8 €, 13 euros per sobre de la mitjana de la demarcació de Barcelona. I la despesa de l'estada se situa en 57 euros, també superant en 15 euros la mitjana.

Degut a la seva estructura majorment de negocis, el volum de turistes que rep es correspon en un 63,7% dels casos amb motivacions professionals. La segueix la motivació de vacances i/o oci amb un 19,9%. Per aquesta raó, segurament, el 43% dels turistes viatgen sols i només el 28% en parella o família i fills. El 42% agafen l'avió per arribar a la destinació, el 33% utilitzen el vehicle propi i el 15% agafen el tren.

L'elecció de l'allotjament a la comarca està estretament lligada a la seva oferta i, per tant, la major part dels turistes s'allotgen en hotels.

Respecte a les fonts consultades per cercar informació i decidir-se pel Vallès Occidental com a destinació destaca, seguint el patró de turisme de negocis que marca tots els aspectes de la comarca, l'empresa o centre d'estudis amb un 41,6% de les respostes. El segueix Internet, les xarxes socials i els blogs (14,8%).

Quant a la valoració global de l'estada, els turistes puntuen la comarca amb un 7,9 sobre 10 punts, disminuït un 0,3 pp respecte al 2015. Els aspectes més valorats són la seguretat (8,2), el caràcter i l'amabilitat de la gent (8,2) i l'allotjament (8,2).

RUBITV.CAT / Foto: Hotel Sant Pere II

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Economia

26-09-2018

 

El Vallès Occidental treballa un projecte de recuperació de varietats agrícoles locals

El Vallès Occidental treballa en un nou projecte per recuperar les varietats agrícoles (…)

Societat

26-09-2018

 

Rubí se suma a la nova tendència del "Rising"

El Rising, un moviment que ha nascut a Rubí i promou la pràctica del Riure profund en (…)

Economia

18-09-2018

 

El Consell Comarcal contractarà 12 joves d'entre 16 i 30 anys

El Consell Comarcal del Vallès Occidental contractarà pròximament 12 joves per a cobri(…)

Economia

06-09-2018

 

Cecot demana a la Generalitat que es millori la connexió entre municipis vallesans amb autobusos

El president i el secretari general de la Cecot, Antoni Abad i David Garrofé, s'han reuni(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!