Els catalans hem d'anar a votar massivament
Robert Masalias
Després de la declaració d'independència el divendres 27 d'octubre al Parlament, el govern del PP, amb la cobertura ideològica del PSOE i C's, va activar l'aplicació de l'article 155 de la Constitució espanyola, de forma inconstitucional. Al mateix temps va destituir tot el govern legítim de la República catalana, i va dissoldre el Parlament, convocant eleccions autonòmiques per al 21 de desembre.
Davant d'aquest desafiament, molts catalans ens vàrem preguntar si hem de participar o no en unes eleccions sense legitimitat, ja que la capacitat per a convocar-les és només del President de la Generalitat, o bé si hem de participar-hi per a guanyar-les i obtenir, un cop més, un nou aval davant dels governs i l'opinió pública internacional, en unes eleccions en que més que mai tothom ens estarà mirant.
Després d'un breu però intens debat, els partits independentistes hem decidit concórrer a aquestes eleccions per dues raons: per a obtenir aquest aval, que seria definitiu davant del món, i per a evitar que el bloc espanyolista, que ja té un acord en cas de guanyar les eleccions, pugui accedir al govern i desfer tota l'obra de govern que ha costat dècades construir.
Estem parlant d'estructures bàsiques per al nostre futur com ara l'escola catalana, model d'èxit indubtable, que ha permès escolaritzar diverses generacions d'infants de molt diversa procedència, integrant-los en la societat catalana, ensenyant-los els valors del respecte i la tolerància vers els altres, amb l'aplicació de la llei de normalització lingüística, admirada a tot el món pels seus resultats.
Però també parlem del nostre model de ciutat, amb comerç de proximitat. I també dels nostres mitjans de comunicació, TV3 i Catalunya ràdio, que alguns les volien "antropològiques", i que ens donen una visió catalana del món i que ajuden a relligar el país, a més de ser un model de periodisme obert i independent, davant de les televisions fortament intervingudes i manipulades del l'Estat espanyol, que només responen a interessos econòmics i de classe.
El camí no sempre és planer, i ara no ho serà. Ho sabem i ho hem dit, però el que és indiscutible és que estem caminant. Només dependrà de la nostre perseverança, de la nostra capacitat de superar-nos, d'estar preparats i de sumar més aliats. És qüestió de temps. El següent embat serà el 21D. Un tipus de lluita pròpia d'una societat civilitzada i pacífica, com som nosaltres. I alhora ferma, constant i sempre alçada.
Per tot això, i per tota la feina que hem fet durant tots aquests anys, i també, i sobretot, pel Jordi Sànchez, el Jordi Cuixart, i els membres del nostre govern legítim ara empresonats per la "justícia" espanyola, els catalans hem d'anar a votar massivament, i fer que el món vegi que la societat catalana vol ser sobirana i que aquest desig és just i democràtic, i s'ha de respectar. Catalans a les urnes!
Robert Masalias, militant d'ERC
Comentaris
català i amb pebrots
El referèndum no tenia validesa perque la sindicatura electoral va dissoldre's abans del 1-O.La DUI va ser simbòlica, perque no es va registrar al DOGC posteriorment,per tant ningú et pot reconeixer d una cosa que no és oficial.Deixeu de mentir,PROCESSISTES BOTIFLERS.Us recordarem per traidors,manipuladors i mentiders .
deimos
Sí, a votar masivamente a ver si os mandamos a la oposición y nos libramos de una puñetera vez de la matraca de supremacismo rancio que apesta.
Benavent
Totalmente de acuerdo con lo de ir a votar, pero dejaros el victimismo, la cosa fue como fue porque se pasaron la Constitución por el forro, ahí está el problema,, si en estas próximas elecciones surge algún movimiento reminiscente de lo anterior se volverá a aplicar el 155. y lo sabeis y lo han vuelto a decir desde Madrid, la única solución es rectificar y negociar ventajas económicas pero hemos de saber que de República nada, cómo os han podido engañar?
per a Sánchez
Una mica de respecte per la opinió de cadascú, jo sóc independentista i tu no, et respecto igual i cap problema, tinc amics dels dos pensaments i la meva parella es contrària al meu i tots ens respectem. L'intolerant i el que incita a l'odi ets TU. "enferma de valores" això no es cap respecte, compara manifestacions i veuràs a on hi ha violència i a on s'ostien entre ells. No anem contra els que pensin diferent, si no entens això ... malament va el país, ja es veu la careta "democràtica" d'Espanya, mireu premsa internacional (franquistes, no separació de poders, autoritaris, prohibit tenir idees diferents ...) això nomès ha fet que començar!
A. Sánchez
Es imposible leer tantas sandeces en un articulo como este: tanto odio, tanta enajenación y mucho de paranoia. Cuando la mentira se retroalimenta durante años el resultado es este. El intolerante, el dogmático o el fanático no es demócrata. Este buen hombre, es fruto de una parte de la sociedad enferma de valores, que por desgracia tenemos que soportar.
El dimoni
Robert, paraules les teves plenas de rao i de enteniment de la situacio que viu catalunya.
Tot el meu reconeixement al teu article de opinio.