La Diputació de Barcelona aposta per fomentar la convivència al territori
L'administració ha impulsat polítiques socials amb la finalitat de cohesionar la població
La Diputació de Barcelona impulsa polítiques socials amb la finalitat de cohesionar la població i contribuir a millorar la convivència ciutadana. Amb aquesta intenció ofereix als municipis de la demarcació suport econòmic i tècnic per elaborar plans de convivència, que són un marc d'actuació per promoure, entre altres aspectes, l'acceptació de la diversitat cultural i prevenir processos d'exclusió i de rebuig social. La Diputació també dona resposta als ajuntaments que demanen assessorament per atendre problemàtiques concretes. Els consistoris del Maresme, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès són dels que més suport han demanat enguany.
En aquesta línia, s'ha impulsat la redacció de plans de civisme i convivència així com la realització de diagnòstics estratègics, amb l'objectiu d'identificar el grau de convivència o la necessitat d'iniciar polítiques antidiscriminatòries i que, alhora, promoguin els drets humans.
Entre d'altres, hi ha sol·licituds que es focalitzen en la millora de la convivència i el suport a les comunitats de veïnatge, o a les comunitats escolars; o sol·licituds relacionades amb la dinamització de l'espai públic i la realització d'activitats educatives i de sensibilització dirigides a un públic concret, per exemple a la població jove, per ajudar-la a una millor socialització.
Programa de Mediació Ciutadana de la Diputació
En el marc dels plans de convivència, quan cal resoldre conflictes entre dues parts, la corporació aposta per la mediació com a via de resolució, dins del foment de la cultura del diàleg. El Programa de Mediació Ciutadana de la Diputació ha permès, des que va néixer, el 2006, la creació i manteniment de 45 serveis de mediació -42 municipals i 3 de consells comarcals-, a més d'oferir el servei de mediació itinerant per als municipis que no en tinguin de propi.
El programa compta amb un pressupost d'1,2 MEUR anuals. En el conjunt de serveis de mediació ciutadana de la província treballen un centener de mediadors. El darrer any, s'han atès més de 5.000 sol·licituds de mediació.
Els principals conflictes que arriben tant als serveis de mediació municipals com al servei itinerant són conflictes de convivència en l'àmbit veïnal, seguits dels familiars, els derivats d'activitats econòmiques (propietaris i/o usuaris de bars, restaurants, comerços, tallers, etc), conflictes en l'ús de l'espai públic, en l'àmbit escolar i en l'àmbit associatiu.
RUBITV.CAT / Foto: maitesalord.cat
Comentaris

Mónica
Tal com diu "ciutadà" a la nostra ciutat hi ha un servei de mediació força bo. A la nostra comunitat ho vam fer servir i els resultats van ser positius.

ciutada
Perque no es comenta en el text de la noticia que ja hi ha des de fa mes de 10 anys un servei de mediacio consolidat i en funcionamen en la nostra ciutat??

La pubilleta
Cohesionar la població?.... primer potser que es cohesioni l'equip de govern. A Rubí (i disculpeu), no crec que es cohesioni ningú amb l'incivisme i la falta de respecte que hi ha per part de tothom.