Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_cr5fb4figjje2oe826pb7jklk1, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
El vessament d'aigües residuals al torrent de Can Xercavins podria passar a la història l'any vinent - Societat - Rubí TV
 
 
28-07-2017
 

El vessament d'aigües residuals al torrent de Can Xercavins podria passar a la història l'any vinent

L’Ajuntament i l’Agència Catalana de l’Aigua treballen conjuntament per rehabilitar el col·lector

L'Ajuntament de Rubí i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) estan gestionant la rehabilitació del col·lector de Can Xercavins, unes obres que es preveu que s'executin durant l'any 2018. D'una banda, el Ple del consistori ha aprovat per unanimitat el projecte de rehabilitació del col·lector per un valor de 2.065.313,89 euros (IVA exclòs), en el marc de la sessió ordinària del mes de juliol. Aquest projecte preveu desplaçar el traçat d'una part del col·lector perquè no afecti la llera. I, de l'altra, s'està tramitant l'aprovació del conveni que establirà el marc de col·laboració entre les dues administracions per determinar com es durà a terme el finançament de l'actuació.

L'Ajuntament va construir el col·lector de Can Xercavins l'any 1992. Les obres d'aquesta estructura, que transcorre pel torrent de Can Xercavins i recull les aigües de les urbanitzacions de Sant Muç, Can Mir, Castellnou i Can Solà, van ser finançades per la Junta de Sanejament de la Generalitat ─actualment l'Agència Catalana de l'Aigua─.

A partir del 2004, aproximadament, el col·lector va començar a presentar deficiències de funcionament. Els problemes els ocasionaven la presència d'arrels, diversos embussos per introduccions de terres, pluges i zones erosionades ─degut a que gran part del traçat discorre per la llera del torrent─, que van provocar esquerdes, esfondraments i trencaments. Per aquest motiu, cada cop que plou el col·lector s'embussa i vessa al rierol, contaminant l'aigua del torrent de Can Xercavins, un espai natural on no fa molts anys encara hi havia peixos. Des de l'any 2008, són moltes les entitats que reclamen millores al col·lector i, de retruc, l'Ajuntament reclamava a l'ACA la rehabilitació d'aquest col·lector, ja que és competència autonòmica.

Des del setembre passat, el Consistori està treballant amb l'ACA per tal de poder dur a terme aquest projecte. Aquest proper mes de setembre és previst que es pugui aprovar i signar el conveni, moment en què també s'iniciarien les tasques d'expropiacions de terrenys. S'estima que les obres es realitzaran durant l'any 2018.

El regidor de Medi Ambient, Moisés Rodríguez, ha assegurat que 'la rehabilitació del col·lector de Can Xercavins està a punt de ser una realitat. Es tracta d'unes obres llargament reivindicades per l'Ajuntament, el veïnat i entitats municipals, que suposaran una millora mediambiental significativa per aquesta zona de la ciutat'. 

L'Agència Catalana de l'Aigua té previst destinar 2,1 milions d'euros als treballs entre 2017 i 2018 ─aquest finançament inclou les obres, les expropiacions i la direcció de les obres─, fet que permetrà garantir el transport de les aigües residuals sense afectar la qualitat del medi. Aquesta actuació està integrada en la planificació hidrològica catalana vigent (2016-2021) com una mesura per incrementar la qualitat dels ecosistemes aquàtics. La mesura, que s'ha acordat en el darrer consell d'administració de l'ACA celebrat el passat dimecres 19 de juliol, permetrà garantir el transport de les aigües residuals sense afectar la qualitat del medi, concretament del torrent de Xercavins.

RUBITV.CAT / Fotos: Jordi Simó (Arxiu)

 
3 comentaris
 

Comentaris

28-07-2017
20:11
 
Tretze

Des de 2014, aproximadament, han calgut 13 anys per posar fil a l'agulla. Tretze anys.

 
28-07-2017
12:24
 
Pochi

Al Torrent Fondo, al seu pas per Can Ximelis, també el col•lector es troba en un estat similar y d'ell ningú en parla.

 
28-07-2017
09:45
 
la pubilleta

...moltes coses i persones haurien de passar a la història...

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

08-10-2018

 

L'11a edició de La Nocturna torna a ser un èxit de participació

Aquest dissabte s'ha celebrat la Caminada Nocturna de Rubí, una activitat que es realitza(…)

Societat

19-09-2018

 

S'inicien els últims treballs d'adequació de l'illa de vianants

Un cop finalitzades les tasques de renovació de les xarxes de clavegueram i d'abastament(…)

Societat

14-09-2018

 

La 11a Caminada Nocturna es farà el 6 d'octubre i recorrerà el Torrent dels Alous i Ca n'Oriol

L'onzena edició de la Caminada Nocturna es farà el 6 d'octubre a les 20.30h i admetrà 1(…)

Societat

12-09-2018

 

El CAP Anton de Borja reobre al públic amb nous consultoris i una recepció més funcional

El CAP Anton de Borja ha tornat a obrir portes aquest dimecres després d'un mes i mig tan(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!