Més de 250 rubinencs acompanyen els 'Caçadors de Trastets' en la festa de constitució de la nova entitat
Ran de Terra vol mantenir les trastejades, passejar una exposició per la ciutat i impulsar les activitats escolars
Unes 250 persones no s'han volgut perdre aquest diumenge la festa de presentació de Ran de Terra, una nova entitat creada a partir del col·lectiu Caçadors de Trastets. Aquesta iniciativa va néixer ara fa quatre anys de la mà de Javi Ruiz i el seu nebot, que van començar a recollir residus durant les seves passejades pel bosc. Mica en mica el col·lectiu va anar fent-se gran i sumant més caçadors a aquestes trastejades. De fet, aquest diumenge s'ha celebrat la dissetena jornada de neteja de l'entorn natural, en aquest cas, entre Sant Muç i Can Ramoneda.
La festa, celebrada a la Masia de Can Ramoneda, ha comptat amb aquesta recerca de residus, però també amb un gran ventall d'activitats, com ara actuacions musicals, una exposició, activitats infantils, xerrades històriques i naturals i una exposició. A més, una vintena d'artistes han col·laborat amb Ran de Terra duent a terme la Trastartjada, una barreja d'art i medi ambient a través de múltiples disciplines. La festa ha finalitzat amb una fideuada popular.
RUBÉN CABÚS
Comentaris
Joan
No crec que es pugui deixar sense comentari l'ENORME tasca en benefici de tots, de l'entorn, però també educativa i de concienciació encetada pel Javi Ruiz i el seu nebot. De nou, un exemple de rubinenc exemplar que ens ensenya com amb accions senzilles es pot canviar un món. També destacar amb un 10 la festa celebrada a Can Ramoneda.