Els Premis Nacionals de Cultura 2017 es lliuraran a Rubí
El CoNCA reconeixerà, entre d’altres personalitats, el cantant Raimon, l’actriu Emma Vilarasau i el director de cinema Albert Serra
Rubí serà la seu de l'acte de lliurament dels Premis Nacionals de Cultura 2017 el proper 14 de juny. El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha escollit el Teatre Municipal La Sala per a l'entrega d'aquests guardons, considerats la distinció més rellevant en l'àmbit cultural català.
Per a l'alcaldessa, Ana María Martínez, 'representa un gran honor poder acollir a la ciutat un acte cultural tan important. Ho entenem com un reconeixement del CoNCA a la bona feina que estem fent per situar Rubí en el mapa de la cultura del país. A més, ens fa especial il·lusió que s'hagi triat la nostra ciutat l'any que commemorem el 25è aniversari del Teatre Municipal La Sala'.
El CoNCA atorgarà els Premis Nacionals de Cultura a personalitats amb trajectòries representatives, a talents en alça i de notable projecció internacional, a disciplines artístiques com la publicitat creativa i el còmic, i a entitats que contribueixen amb la seva activitat a la creació de nous públics entre les generacions més joves. Els Premis Nacionals de Cultura 2017 són: Josep Cots, Maria Espeus, la Fundació Apel·les Fenosa, Joan Francesc Mira, Hèctor Parra, Raimon, Carles Santamaria, el Secretariat de Corals Infantils de Catalunya, Albert Serra i Emma Vilarasau.
Aquests guardons reconeixen figures i entitats que han contribuït i contribueixen a donar més rellevància a la cultura catalana, ja sigui per la labor intel·lectual, artística o d'identitat compartida que desenvolupen. Els guardonats destaquen un any més per l'excel·lència de la seva obra i carrera, la tenacitat en la seva labor, la creativitat i la singular empremta que cadascun d'ells ha aportat i continua aportant en el seu àmbit d'activitat. Es tracta de deu referents que contribueixen a fer créixer i enaltir la nostra cultura, un model a seguir pel sector professional i per la ciutadania.
Un any més, el jurat encarregat d'escollir els guanyadors de 2017 ha estat format per Carles Duarte (president), Gemma Sendra, David Albet, Mercè Gisbert, Pilar Parcerisas i Isona Passola, tots membres del Plenari del CoNCA, l'òrgan de màxima decisió d'aquesta institució.
2017: Mirada cap al País Valencià i cap al públic jove
Així com l'any passat els Premis Nacionals de Cultura van dirigir la seva mirada cap a les Illes Balears, l'edició d'enguany dedica una especial atenció al País Valencià, d'on procedeixen dos dels premiats: el cantautor Raimon i l'escriptor Joan Francesc Mira.
Un cop més, els Premis Nacionals transcendeixen i abracen més sectors, i reconeixen la publicitat creativa de Maria Espeus, fotògrafa d'origen suec instal·lada a Barcelona des de fa quaranta anys, i el món de la il·lustració amb el premi a Carles Santamaria, director de FICOMIC, que organitza el Saló Internacional del Còmic i el Saló del Manga a Barcelona. Aquest any també s'atorga el guardó al Secretariat de Corals Infantils de Catalunya, que amb 50 anys d'història continua formant amb el seu projecte noves generacions de la cultura.
A més dels perfils esmentats, el CoNCA en reconeix d'altres amb un llarg i notori recorregut, com l'actriu Emma Vilarasau i l'editor Josep Cots, fundador d'Edicions de 1984, alhora que aposta per joves creadors en alça que ja gaudeixen d'una projecció internacional remarcable, com el cineasta Albert Serra i el compositor Hèctor Parra.
Finalment, s'ha volgut distingir la preservació i difusió del patrimoni artístic, i es guardona la Fundació Apel·les Fenosa, ubicada a la casa museu de l'escultor al Vendrell.
El CoNCA
El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts, creat pel Parlament de Catalunya i format per destacades personalitats del sector cultural, és l'organisme que atorga des del 2009 els Premis Nacionals de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Des del 2013, els guardons transcendeixen els àmbits artístics i volen mostrar distintes realitats expressives, territorials i lingüístiques. També permeten la presentació de candidatures als guardons.
A més del lliurament d'aquestes distincions, el CoNCA té per objecte assessorar el Govern en el conjunt de la política cultural mitjançant l'elaboració d'informes i avaluacions d'equipaments, així com vetllar pel suport a la creació i promoció artística.
RUBITV.CAT / Foto: Eva Guillamet
Comentaris

Jasan
Jo dic el mateix que R es una bona noticia, la nostra ciutat tornara a sortir en el mapa i aquesta vegada per una cosa bona, si senyor aixo es no per la ciutat

amaia
Donaria el que fos per poder veure Albert Serra passejant pel poble!

Rubinenc
Un altre vestit nou per puguer lluir, moltisimas fotos i sortir a tots els diaris, perque despress digueu que no treballa l'Ana Mari.

MARIONA
osties hi hauran aquell dia per sortir a la foto amb els "famosos..."provincians a "tope".. haurem de fixar.nos amb el vestuari d'ella"..

la pubilleta
Mare meva! Els politics deuen estar contents perquè serà un "bon motiu" per juntar-se tots de manera diplomàtica. Llàstima que aquesta unió i aquest interès no siguin per coses que realment serveixin per millorar el dia a dia de la ciutat.

Martina
al Molt bé
segurament no ha estat el Moisés qui ho ha aconseguit, no li posis medalletes, que a més a ell, només se'l veurà una mica al costat de l'autèntica prota, a ella si li anirà be es. Unes fotos amb tots els premiats que no sabem si sabra qui són, però que sortiràn a tot arreu.... ui, quina ilu !!!!

R.
Doncs a mi em sembla una excel·lent notícia

Pere
Rubicity, el lloc ideal per uns Premis de cultura OLETU
portem una setmaneta que sembla la dels innocents
jajajjaajajaja
Aquell dia si que hi aniràn tots els polítics a La Sala, no hi cabra "ni un alfiler"

Carmec
començant per a tu Pablo? així anem ...

Pablo
Els Premis Nacionals de Cultura????? En Rubi??? Dónde hay una de las tasa más bajas de cultura???? jajajajja