Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_a342h55s1fitm76g67jbusm8a1, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
La Matanza do Porco aplega centenars de persones al parc de Ca n’Oriol - Cultura - Rubí TV
 
 
13-03-2017
 

La Matanza do Porco aplega centenars de persones al parc de Ca n’Oriol

Al voltant de 300 persones han participat aquest diumenge a la 36a edició de la tradicional festa gallega

Al voltant de 300 persones han participat aquest diumenge a la 36a edició de la Matanza do Porco, organitzada per la Irmandade Galega de Rubí. El parc de Ca n'Oriol ha estat un any més un punt de trobada per als amants de la gastronomia i el folklore gallecs, que han gaudit d'una llarga jornada de germanor al voltant de la taula.

L'alcaldessa, Ana María Martínez, i diversos regidors de l'Ajuntament han acompanyat la Irmandade en la seva gran festa anual. 'Amb activitats com aquesta, les entitats locals mantenen viva la nostra ciutat i demostren la diversitat de cultures que hi conviuen. Aquesta diversitat ens enriqueix i ens fa sentir orgullosos', ha declarat la primera edil.

Durant la Matanza do Porco d'aquest any, s'ha cuinat un porc de 90 quilos, a banda de cansalada, costellams, xoriço i patates. Després de l'àpat, les persones assistents també han pogut gaudir de la tradicional queimada. La trobada ha comptat amb l'animació musical del grup de gaites i percussió de la Irmandade.

La Matanza do Porco és una festa tradicional que se celebrava habitualment a l'hivern, quan els gallecs s'aplegaven per sacrificar el porc i preparar tots els productes que s'obtenen de la seva carn. Amb el pas del temps, aquesta celebració s'ha anat adaptant i ara el porc es porta directament de l'escorxador.

RUBITV.CAT / Fotos: Localpres

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

16-12-2018

 

Esportistes i artistes de renom participaran a les fotografies solidàries amb La Marató de TV3

Aquest diumenge, 16 de desembre, esportistes de renom de Rubí, així com l'actor Rubén Y(…)

Societat

15-12-2018

 

La Sindicatura avisa que un 30% dels ajuntaments no ha presentat els comptes de 2017

La Sindicatura de Comptes de Catalunya va fer públic divendres que un 30% dels ajuntament(…)

Societat

13-12-2018

 

L'exposició "Humoràlia i Drets Humans" es prorroga fins el 18 de gener

L'exposició Humoràlia i Drets Humans es podrà veure a la Biblioteca Municipal Mestre M(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!