24-02-2017
 

Recursos per fer entitats sostenibles

Irene Borràs

Una de les principals diferències entre el món lucratiu (negocis) i el món no lucratiu (associacions i fundacions, entre d'altres) és com comencen la seva activitat. En el món associatiu s'ajunten un grup de persones, tenen una idea, una passió, un projecte i diuen: "podríem fer alguna cosa", i apareix una associació: moltes ganes de fer coses, idees, propostes... En un moment donat, algú fa la pregunta: "i els diners, d'on els traurem?" En canvi, en el món lucratiu res no es mou si no hi ha diners. No pots començar un negoci sense diners.

Aquesta comparativa posa en relleu una mancança de moltes entitats: pensar que els diners no són importants i que només compta allò que ens uneix (la missió). La missió és vital i és el que ha d'anar davant, marcant la direcció, però sense diners serà difícil arribar-hi.

Entitats que durin en el temps i siguin sostenibles són aquelles que incorporen la recerca de recursos com un àrea més a treballar dins l'organització. Per tant, si volem captar recursos, haurem de:

1r. Ser conscients que hem de parlar de diners. És el primer pas per incorporar a la Junta la captació de recursos com un tema rellevant i estratègic.

2n. Fer una pluja d'idees d'allò que podem fer per captar diners: rifes, loteries, calendaris, paneres, socis, micromecenatges, marxandatge, esdeveniments i festes, col·laboracions d'empreses i negocis locals...

3r. Informar-se. Veure què estan fent altres entitats de la ciutat o entitats similars a la nostra. Apuntar-se a butlletins gratuïts i especialitzats per a entitats, com ara A l'Abast o Xarxanet.

4t. Formar-se. Cal actualitzar-se, obrir finestres i aprendre constantment. Hi ha formació accessible a les entitats no lucratives, promogudes per administracions públiques, que val la pena aprofitar!

5è. Definir un pla de treball. No cal fer-ho tot i tot alhora. Planifiquem les accions.

6è. Executar i avaluar. El pitjor que es pot fer és no fer res. Cal provar. Veure els resultats, aprendre de forma continuada.

7è. No parar mai. No s'hi val a quedar-se aturat. Cal seguir mirant què més es pot fer.

Ens veiem aviat? De tot plegat en parlarem els propers 7 i 9 de març, de 19 a 21 h, en el curs organitzat per l'Oficina d'Atenció i Suport a les Entitats que es durà a terme a l'Ateneu Municipal de Rubí (c. Xile, 1-3). Les inscripcions s'han de formalitzar a través del correu [email protected] i es poden fer fins al proper 3 de març.

Irene Borràs, Consultoria especialitzada en compromís, responsabilitat, marca i impacte.

 
0 comentaris
 

Comentaris

 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

16-12-2018

 

Esportistes i artistes de renom participaran a les fotografies solidàries amb La Marató de TV3

Aquest diumenge, 16 de desembre, esportistes de renom de Rubí, així com l'actor Rubén Y(…)

Societat

15-12-2018

 

La Sindicatura avisa que un 30% dels ajuntaments no ha presentat els comptes de 2017

La Sindicatura de Comptes de Catalunya va fer públic divendres que un 30% dels ajuntament(…)

Societat

13-12-2018

 

L'exposició "Humoràlia i Drets Humans" es prorroga fins el 18 de gener

L'exposició Humoràlia i Drets Humans es podrà veure a la Biblioteca Municipal Mestre M(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!