16-02-2017
 

Per què no funciona l'estació de RENFE?

Ma Cristina Alvarez

Qui viu a Rubí i ha utilitzat l'estació de RENFE i la de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), pot fer-se una bona idea de com funciona un servei i l'altre. Cal reconèixer que el servei de FGC té mancances i oportunitats de millora, però a ningú se li escapa que el servei de rodalies de RENFE que es dóna a Rubí deixa molt a desitjar.

Per entendre les mancances del servei de RENFE a Rubí, cal que sortim de Rubí i analitzem la situació en l'àmbit català, comparant les inversions amb altres llocs on RENFE dóna servei.

Si mirem Madrid, trobarem més de 65 quilòmetres de noves vies i un munt d'estacions noves. A Barcelona, l'única inversió significativa és de fa trenta anys: 17 km de la línia Mollet-Papiol, pensada inicialment per a mercaderies únicament. Els trens de Rodalies, a Barcelona, han perdut pes respecte a FGC perquè han abandonat Barcelona en detriment de Madrid.

Per si no n'hi hagués prou, Madrid també ha tingut una inversió molt forta en Alta Velocitat. El nombre de viatges ha augmentat en llarga distància, consolidant la marginació de la mitjana distancia i rodalies a Catalunya, on hi ha línies com les de Tortosa, Riba-roja, Puigcerdà, Lleida, etc. absolutament desateses.
Madrid ha gaudit durant la democràcia d'inversions ferroviàries enormement més altes que Barcelona. Durant molts anys de 4 a 8 vegades més (amb un màxim de 13 cops el 1990).

Les inversions ferroviàries són un servei a la gent i un combat de capitalitat en el qual s'ha volgut sotmetre Barcelona i Catalunya. En els pròxims mesos és de preveure que, a causa del referèndum català es prometran des del govern espanyol inversions a rodalies a Catalunya, però en tot cas, per culpa dels anys perduts (més que anys, dècades), res que aconsegueixi cap equilibri ni que ens serveixi als rubinencs per tenir una estació de RENFE operativa.

Ma Cristina Alvarez

 
5 comentaris
 

Comentaris

24-02-2017
23:21
 
jose

Pagar zona 2 en Rubí en vez de zona 1 también es culpa de Madrid.
Que Rubí sólo tenga 1 estación de FGC también es culpa de Madrid. Y que la línea esté sólo pensada para satisfacer a Sant Cugat también.
Que salir de Rubí en coche hacia norte y sur tenga peajes de autopistas más que pagadas y repagadas durante años también es por Madrid.
En Cataluña siempre invertimos el dinero público donde toca, somos un ejemplo de pura perfección...Por eso se invierte en un aeropuerto tan necesario y saturado como el de Lleida...y encima hay que escuchar que se quiere el traspaso de aena porque se haría una mejor gestión, vaya cara.
Menos quejas y mejor uso del dinero que gestionamos!!!

 
17-02-2017
17:56
 
Iñaki

La culpa es de Madrid.
y de Rubí por ser de los malotes. La independencia cambiara la estación de renfe a pleno centro y la via ferrea conectara directamente con bcn en 5 min.
El debate sobre el transpòrte publico no puede ser otro que Madrid o Barcelona.
Yo me seguiré rascando los bolsillos para poder pagarme la t 10

 
17-02-2017
10:25
 
Kike

Però això és culpa de la Generalitat. Només reclama a Madrid el dret a l'autodeterminació, però de coses importants, res de res.

 
17-02-2017
08:01
 
Ignasi

Una possible solució és ser independents

 
16-02-2017
15:21
 
usuari de fgc

ara toca aqui, sempre s'ha demanat, som la segona area metropolitana mes densa de l'estat i res de re, aves i trens que no van enlloc ...pero rodalies de barcelona poca inversió .. gràcies a aquests (entre d'altres) fets m'han fet ser independentista quan abans no ho era.

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

06-12-2018

 

Rubí ja compta amb un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, elaborat per la Diputació de Barcelona

La Diputació de Barcelona ha realitzat el Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) de Ru(…)

Cultura

13-10-2018

 

Eduard Puigventós oferirà la xerrada 'La cara i la creu de l'arribada del tren a Rubí'

L'Espai Expositiu Aula Cultural (c/ Barcelona, 84) acollirà una nova activitat de la comm(…)

Opinió

27-09-2018

 

Com el Vallès no hi ha res?

Aquests dies, coincidint amb la setmana de la mobilitat sostenible, la Diputació de Barc(…)

Societat

24-09-2018

 

16 vehicles elèctrics viatgen de Rubí a Mataró en el marc del Ral·li d'Eficiència Energètica

El segon Ral·li d'Eficiència Energètica s'ha celebrat a Rubí en el marc de la Setmana (…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!