L'Ajuntament facilitarà que els propietaris de pisos buits els posin a lloguer
El Consistori farà d'intermediari entre propietaris i persones que busquen un nou habitatge
L'Ajuntament de Rubí inicia aquest mes de desembre una campanya dirigida als propietaris de pisos buits per demanar-los que posin els seus habitatges al servei del lloguer just. Per això, el consistori editarà material de mà per captar als propietaris de pisos buits per a que formin part de la borsa de lloguer que des de fa anys ofereix el servei d'habitatge. Aquest programa posa en contacte propietaris que disposen d'habitatges buits amb persones amb un nivell d'ingressos que no els permeten accedir al mercat immobiliari de lloguer però que no compleixen els barems per accedir a un lloguer de protecció oficial.
"Fem nostre el principi de cap llar sense família i cap família sense llar i per això volem desenvolupar tots els mecanismes que tenim al nostre abast per fomentar el lloguer social", ha explicat la regidora de l'Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, i per això i per tal de donar un nou impuls a la borsa de lloguer social ha volgut fer una "crida especial" a aquells propietaris que tenen pisos buits que es calcula que poden ser uns 700 i que tenen dificultats per posar els seus habitatges en el mercat de lloguer. Segons informa l'Ajuntament, la borsa de lloguer compta actualment amb una bossa de 60 habitatges i el que es busca amb aquesta campanya precisament és augmentar aquest número.
La missió del programa de Borsa de lloguer és fer d'intermediari entre propietaris i persones que busquen un lloguer més assequible que els que ofereix el mercat. Per accedir-hi, només cal inscriure's a l'Oficina Local d'Habitatge presencialment o enviant un correu. A partir d'aleshores, l'Oficina Local d'habitatge és qui busca els perfils de les persones idònies i fa també una visita prèvia a l'immoble per fer un inventari de l'estat del pis, de l'equipament que conté i en fa una altra en finalitzar la relació. D'aquesta manera, actua com a notari davant possibles desacords entre les dues parts.
Una vegada el propietari i la persona interessada s'han posat d'acord, l'Oficina Local d'Habitatge es fa càrrec dels tràmits i gestions de manera gratuïta. La funció del servei municipal no finalitza, però, amb la signatura del contracte sinó que segueix la relació entre les dues parts i actua com a enllaç. Es fa càrrec dels tràmits i gestions derivades de l'acte de llogar un pis, des de la redacció del contracte a l'inventari del pis de manera gratuïta. A més, el servei contempla un seguiment del compliment de les condicions.
Aquesta campanya, ha recordat García, s'emmarca en les línies de treball del Pla de mandat 2015 -2019 del govern municipal que aposta per l'accés a l'habitatge de les famílies que ho necessitin."El que pretenem precisament és que aquesta oficina atengui totes les qüestiones relacionades amb l'habitatge i pugui oferir assessorament a aquelles persones que ho necessitin", ha asseguratla regidora de l'Àrea de Serveis a les Persones, que també ha posat de manifest que "és voluntat d'aquest govern donar impuls a la borsa d'habitatge de lloguer amb l'entrada de pisos buits amb acords amb els propietaris".
RUBITV.CAT / Foto: Ajuntament de Rubí
Comentaris

Pasem llista
A quin familiar o amiguisim d'alcaldia li fa falta un piset.
Qui favor estarem pagant.