230 joves aprenen a desmuntar els prejudicis sobre la diversitat funcional amb un espectacle de dansa
L'activitat s'ha emmarcat dins el procte antirumors impulsat per l'Ajuntament als instituts
230 joves de la ciutat han gaudit aquest dimecres d'un espectacle de dansa integrada que ha contribuït a desmuntar els prejudicis al voltant de la diversitat funcional. Les companyies Yur Dance i Kiakahart han pujat a l’escenari del Teatre Municipal La Sala per representar Ciclamen i Cita a ciegas, dos muntatges que demostren que els problemes de mobilitat no són una veritable barrera en l’àmbit de l’expressió artística.
L’activitat ha comptat amb l’assistència d'alumnes dels instituts La Serreta i L’Estatut i del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPPI). Després de la representació, els nois i noies han pogut compartir un debat amb els artistes, que els ha permès conèixer la seva experiència personal com a ballarins amb diversitat funcional i reflexionar sobre els prejudicis que ha d’afrontar aquest col·lectiu.
Jordi Cortés, director de l’associació Kiakahart, ha recordat que encara queda molt per fer per aconseguir la veritable igualtat d’oportunitats per a les persones, començant per l’adaptació dels espais de representació en què treballen els artistes amb diversitat funcional. Cortés ha reivindicat la dansa integrada professional: 'Estem lluitant molt perquè no es quedi en l’àmbit no només social o terapèutic [...]. Hi ha un treball al darrere molt potent'.
Projecte antirumors
L’espectacle d’aquest dimecres s’emmarca en el Projecte antirumors als centres educatius Saps allò que diuen..., que compta aquest curs amb la participació de l’alumnat dels instituts L’Estatut, La Serreta i J. V. Foix. Es tracta d’una iniciativa de l’Ajuntament que combat els estereotips, els tòpics i els falsos rumors que dificulten la convivència. El projecte contempla dues fases: tallers de sensibilització i la futura creació d’una xarxa de joves antirumors.
La regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, ha destacat la importància de treballar aquest tema des de diferents àmbits i amb diversos col·lectius però especialment amb els joves: 'La joventut és una etapa de la vida en què són molt importants les relacions personals i es comencen a reafirmar algunes creences [...]. Volem que els valors de la diversitat, de la igualtat entre col·lectius... es posin de moda entre els joves. Podem promoure models de convivència, valors i creences favorables a la igualtat i la cohesió social de Rubí'.
RUBITV.CAT / Foto: Localpres