Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_7tk285hjr7ugf01klvg162gei7, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
Veïns per Rubí demana la retirada o modificació de les línies de mitja i alta tensió que passen pel nucli urbà - Política - Rubí TV
 
 
20-09-2016
 

Veïns per Rubí demana la retirada o modificació de les línies de mitja i alta tensió que passen pel nucli urbà

La formació denuncia els incompliments en aquest àmbit i portarà la petició al proper ple municipal

Veïns per Rubí presentarà al proper ple municipal una moció per impulsar la retirada o modificació de línies elèctriques de mitja i alta tensió que passen pel nucli urbà de la ciutat. El text insta el govern municipal a tirar endavant tots els projectes pendents i a complir els projectes de millora previstos, posant tots els mitjans al seu abast.

La moció també demana a la Generalitat de Catalunya, a Red Eléctrica de España, a les empreses propietàries de les línies i a tots els organismes i empreses responsables d'aquestes instal·lacions a complir els convenis signats i a disposar de tots els mitjans necessaris per desviar o soterrar totes les línies elèctriques d’alta tensió que passin per l’entorn urbà.

Veïns per Rubí també demana al govern la creació durant el proper any de la Comissió d'Energia Municipal, un òrgan que ha de ser de caràcter consultiu i que compti amb la representació de tots els partits polítics, agents socials i econòmics i experts en la matèria.

Segons VR, Rubí és un punt estratègic en la distribució de l'electricitat a Catalunya i la presència de dues subestacions elèctriques a Can Jardí i Can Pi de Vilaroch fa que Rubí suport un elevat nombre de línies de mitja, alta i molt alta tensió. La formació alerta del gran risc que comporta aquesta situació per a les persones el medi ambient i el territori.

Veïns per Rubí assegura que 'està demostrat per diferents estudis científics, que una exposició continuada als camps electromagnètics comporta un risc potencial sobre la salut de les persones, i que pot ser causa de greus malalties. A més, cal recordar el risc d’accidents vinculats a les lénies elèctriques que passen per zones poblades, les quals van provocar diferents accidents els passats anys a la nostra ciutat'.

La formació recorda que a Can Vallhonrat hi ha línies de 110 KV i de 220 KV; a Can Fatjó una línia de 220 KV; a Ca n’Alzamora una línia de 110 KV; al 25 de Setembre una línia de 110 KV; a la Zona Mercat una línia de 110 KV; a Ca n’Oriol una línia de 110 KV; i a Castellnou una línia de 220 KV. També existeixen línies d’alta i mitja tensió als polígons; a Can Jardí dues línies de 220 KV; i dues línies de 110 KV; a Cova Solera una línia de 220 KV; i a Rubí Sud una línia de 66 KV. També discorren per zones naturals línies de molt alta tensió (MAT) per la Serra de l’Oleguera i la Serra de Can Riquer, o de mitja tensió a Can Roig i Can Aguilera, entre altres.

VR denuncia que, malgrat els acords aprovats pel Ple Municipal per unanimitat, 'es pot constatar amb el pas del temps que la majoria no s’han portat a terme'. Entre altres aspectes, la formació denuncia l’incompliment de promeses i projectes de millora previstos, com el canvi de les torres de suport de la línia d’alta tensió de l'avinguda Electricitat, com a mesura temporal; la proposta d’unificació de les dues subestacions de Can Jardí i Can Pi de Vilaroch; i el desviament de la línia de l’Avinguda Can Fatjó, entre altres.

RUBITV.CAT

 
9 comentaris
 

Comentaris

20-07-2018
21:20
 
Alberto

Que passà amb les línies de Castellnou? Hi ha alguna proposta per retirar-les? Cada dia que passo per allà escolto el corrent dels cables... a davant de les cases

 
24-09-2016
08:21
 
rubinhut

Yo creo que se puede.
hay que concienciar y movilizar a todo el mundo, sobre todo a los afectados y dar caña!!
Quizas no dependa del ayuntamiento al 100% pero desde ahi les toca hacer su parte y exigir que el resto haga la suya
MUY BIEN V.R.!!
Plataforma ciudadana yaaaa!!

 
21-09-2016
11:58
 
Ruben

A Sant Cugat, concretament a Valldoreix i Mirasol es van retirar les línies d'alta tensió. O sigui que si es lluita s'aconsegueix!

 
21-09-2016
08:41
 
Kimi

Por mucho que lo quiera hacer , no depende del ayuntamiento. Todo depende del ICAEN ( Instituto Catalán de Energía), y como todos sabemos lo bien que se porta la Generalitat con nuestra ciudad, pues tenemos líneas hasta el año 3000, a nuestros vecinos le va mejor. http://web.gencat.cat/es/actualitat/detall/Soterrament-de-linies-dalta-tensio

 
20-09-2016
22:32
 
Mercè

Javi, pots donar informació sobre aquests estudis que cites? On s'han publicat?

 
20-09-2016
21:56
 
poirot

rubi brilla.pa no brillar..

 
20-09-2016
19:45
 
Javi

Continuació...
Clar que son necessàries i no es poden retirar, però les coses es poden fer bé. Es poden soterrar per reduir els nivells de radiació, desviar els traçats per no passar per nuclis residencials, etc.

 
20-09-2016
19:45
 
Javi

Totalment d’acord amb la petició de VR.
Les radiacions electromagnètiques que emeten aquestes línies, incrementen la incidència de patir tumors. Especialment en poblacions de risc com persones grans, nens o malalts crònics. Aquestes malalties es produeixen a llarg termini, per aquest motiu es molt difícil demostrar-ho amb estudis estadístics, tot i que ja comencen a haver-hi alguns.
No només augmenten el risc de patir un tumor, també produeixen mal de cap, insomni i altres símptomes que molt bé coneixen els que viuen al costat d’una.

 
20-09-2016
17:45
 
Pepeluis

un decenio lleva el PSC olvidado en un cajón los acuerdos de eliminación de las líneas de A.T.
En esos diez años ¿Dónde ha estado la oposición? ¿y los compañeros en el gobierno como ERC?

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Política

16-10-2018

 

Alguns grups municipals expressen dubtes sobre el procés participatiu sobre el Parc de Ca n'Oriol

Alguns grups municipals han volgut donar resposta als resultats de la consulta ciutadana p(…)

Opinió

03-10-2018

 

¿Por qué 'Veïns Per Rubí'?

VR nació pocas semanas antes de las últimas elecciones municipales de 2015 con una vocac(…)

Política

28-09-2018

 

El Ple aprova diverses mocions i les justificacions de les aportacions dels grups municipals

El Ple municipal d'ahir va aprovar 6 mocions sobre diverses temàtiques. En la primera moc(…)

Política

20-09-2018

 

ERC guanyaria les pròximes eleccions municipals i Cs podria superar el PSC, segons una enquesta de l'Institut Opinòmetre

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) podria guanyar les pròximes eleccions municipals,(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!