L’Ajuntament reclama al conseller Rull la construcció de la segona estació de FGC a La Llana
La regidora de Serveis Territorials, Maria Mas, també ha sol·licitat al Govern l’eliminació del peatge de Les Fonts
La regidora de l'Àrea de Serveis Territorials de l'Ajuntament de Rubí, Maria Mas, juntament amb altres alcaldes i regidors de la comarca, s'ha reunit aquest divendres amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull. Durant la trobada, celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Mas ha reclamat al Govern català la construcció d'una segona estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a La Llana i l'eliminació del peatge de Les Fonts, entre d'altres.
Maria Mas ha justificat la necessitat que Rubí disposi d'una segona estació ferroviària de FGC al·legant que el municipi ja compta amb més de 75.000 habitants (veure notícia). 'Som una ciutat gran, amb un volum de població important. Som l'única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d'una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, a banda de ser una de les primeres en volum de passatgers', ha comentat la regidora. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l'hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d'una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme.
Pel que fa a la barrera de Les Fonts, Ricard Font ha reconegut que es tracta d'un peatge injust i ha anunciat que en aquests moments la Generalitat està estudiant i replantejant la concessió actual.
La regidora de Serveis Territorials també ha traslladat al Govern català la preocupació de l'Ajuntament de Rubí en relació al Pla especial de regulació d'activitats extractives i la seva restauració, aprovat de manera provisional pel Ple municipal l'abril d'aquest any (veure notícia). Després que el plenari hagi donat llum verda al document, ara ha de ser la Comissió d'Urbanisme de Barcelona (CUB) qui aprovi de forma definitiva el Pla, que té el doble objecte de regular l'obertura, explotació i restauració tant de les activitats extractives com dels dipòsits controlats en el sòl no urbanitzable de Rubí.
El Vallès Occidental reclama un estudi de la mobilitat
Durant la reunió, els representants polítics municipals de la comarca també han sol·licitat al conseller de Territori i Sostenibilitat que la Generalitat redacti un estudi de la mobilitat del Vallès Occidental en un termini no superior als sis mesos.
Aquest document hauria d'incorporar una anàlisi de la redistribució de la mobilitat generada de persones, que tingui en compte l'execució de la futura línia orbital ferroviària i la resta de millores en l'àmbit ferroviari per a viatgers previstes al Pla de Rodalies de Catalunya. També hauria de tenir present els efectes de la posada en servei de les noves connexions ferroviàries per a mercaderies en l'àmbit del Corredor Mediterrani. I, finalment, hauria d'analitzar amb cura la redistribució de la mobilitat generada en l'àmbit local, tenint en compte actuacions concretes pendents d'àmbit més local que poden tenir efectes directes en la millora de la capacitat de la xarxa viària sense la necessitat de grans inversions, així com la infraestructura de suport a la mobilitat ciclista.
Segons els representants municipals, aquest estudi de la mobilitat, tenint en compte l'anàlisi fet sobre la funcionalitat de les infraestructures viàries i ferroviàries existents, hauria de condicionar la configuració i dimensió dels projectes pendents d'executar a la comarca. Unes infraestructures que també tindran efectes sobre la mobilitat del conjunt dels dos vallesos, de la regió metropolitana de Barcelona i sobre la mobilitat de pas per Catalunya.
RUBITV.CAT / Foto: Ajuntament de Rubí
Comentaris

Mercè
Realment, és surrealista això de demanar un estudi de mobilitat vist com ho tenim aquí. Però vaja, demanem.
No puc opinar sobre si és necessària l'estació de La Llana, però crec que és necessari millorar la capacitat de la línia dels FGC, cosa que passa per fer modificacions entre Gràcia i Plaça de Catalunya o el que sigui que permeti augmentar la freqüència de pas o la capacitat dels trens. Fomentar el transport públic també passa per fer-lo possible en condicions dignes pels usuaris. Haver de fer trajectes de mitja hora o més com sardines de llauna no ajuda.

Un pas endavant
De moment han elimint dues sortides de trens de Rubí, el servei va a pitjosr! Ara surten de Terrassa i arriben plens a Rubí.
A change.org hi ha una petició per revertir aquesta decisió: https://www.change.org/p/josep-rull-torneu-a-rub%C3%AD-els-s5-de-les-8-13-i-les-8-20-jotambevullseurefgc?tk=TH71SyykBiG36HhsWpF4IhGyewnOPCwXqj6q7Zv7Sak&utm_medium=email&utm_source=signature_receipt&utm_campaign=new_signature

Eloi
Ja era hora, bona notícia perque realment fa molta falta a Rubi.
Hem de recolzar aquestes reclamacions per a que ens facin cas i no sortir criticant perque aixi no crec que ens en facin.
Aixi que jo em sumo a la reclamació de l'Ajuntament.

Eloi
Ja era hora, bona notícia perque realment fa molta falta a Rubi.
Hem de recolzar aquestes reclamacions per a que ens facin cas i no sortir criticant perque aixi no crec que ens en facin.
Aixi que jo em sumo a la reclamació de l'Ajuntament.

Curios
També es curios que aixo es porta parlant cuan manava el tripartit, o sigui.... si cuan manaven els seus no es va fer... ara dubto molt que es faci.
I tota la raó amb el PMU, per no parlar del POUM... tot fa anys que es tenia que haber aprobat mes o menys van a la mateixa velocitat que la gloriosa i futura nova estació. O sigui, tindrem tema per anys i anys.

Quico
Té nassos que la regidora reclami, juntament amb d'altres municipis, que es redacti un estudi de la mobilitat a la comarca quan el PMU de Rubí porta 2 anys i mig i no hi ha cap voluntat política per tirar-lo endavant...