L’Ajuntament reclama al conseller Rull la construcció de la segona estació de FGC a La Llana
La regidora de Serveis Territorials, Maria Mas, també ha sol·licitat al Govern l’eliminació del peatge de Les Fonts
La regidora de l'Àrea de Serveis Territorials de l'Ajuntament de Rubí, Maria Mas, juntament amb altres alcaldes i regidors de la comarca, s'ha reunit aquest divendres amb el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull. Durant la trobada, celebrada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Mas ha reclamat al Govern català la construcció d'una segona estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a La Llana i l'eliminació del peatge de Les Fonts, entre d'altres.
Maria Mas ha justificat la necessitat que Rubí disposi d'una segona estació ferroviària de FGC al·legant que el municipi ja compta amb més de 75.000 habitants (veure notícia). 'Som una ciutat gran, amb un volum de població important. Som l'única ciutat de la nostra dimensió de la corona metropolitana que només disposa d'una estació de Ferrocarrils de la Generalitat, a banda de ser una de les primeres en volum de passatgers', ha comentat la regidora. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, ha donat la raó al consistori rubinenc a l'hora de reclamar aquesta infraestructura, però ha assegurat que la seva construcció depèn d'una qüestió pressupostària, tot i que ha assenyalat que no és una obra complicada de dur a terme.
Pel que fa a la barrera de Les Fonts, Ricard Font ha reconegut que es tracta d'un peatge injust i ha anunciat que en aquests moments la Generalitat està estudiant i replantejant la concessió actual.
La regidora de Serveis Territorials també ha traslladat al Govern català la preocupació de l'Ajuntament de Rubí en relació al Pla especial de regulació d'activitats extractives i la seva restauració, aprovat de manera provisional pel Ple municipal l'abril d'aquest any (veure notícia). Després que el plenari hagi donat llum verda al document, ara ha de ser la Comissió d'Urbanisme de Barcelona (CUB) qui aprovi de forma definitiva el Pla, que té el doble objecte de regular l'obertura, explotació i restauració tant de les activitats extractives com dels dipòsits controlats en el sòl no urbanitzable de Rubí.
El Vallès Occidental reclama un estudi de la mobilitat
Durant la reunió, els representants polítics municipals de la comarca també han sol·licitat al conseller de Territori i Sostenibilitat que la Generalitat redacti un estudi de la mobilitat del Vallès Occidental en un termini no superior als sis mesos.
Aquest document hauria d'incorporar una anàlisi de la redistribució de la mobilitat generada de persones, que tingui en compte l'execució de la futura línia orbital ferroviària i la resta de millores en l'àmbit ferroviari per a viatgers previstes al Pla de Rodalies de Catalunya. També hauria de tenir present els efectes de la posada en servei de les noves connexions ferroviàries per a mercaderies en l'àmbit del Corredor Mediterrani. I, finalment, hauria d'analitzar amb cura la redistribució de la mobilitat generada en l'àmbit local, tenint en compte actuacions concretes pendents d'àmbit més local que poden tenir efectes directes en la millora de la capacitat de la xarxa viària sense la necessitat de grans inversions, així com la infraestructura de suport a la mobilitat ciclista.
Segons els representants municipals, aquest estudi de la mobilitat, tenint en compte l'anàlisi fet sobre la funcionalitat de les infraestructures viàries i ferroviàries existents, hauria de condicionar la configuració i dimensió dels projectes pendents d'executar a la comarca. Unes infraestructures que també tindran efectes sobre la mobilitat del conjunt dels dos vallesos, de la regió metropolitana de Barcelona i sobre la mobilitat de pas per Catalunya.
RUBITV.CAT / Foto: Ajuntament de Rubí
Comentaris
Per a Castany...
Una raó: que els 12 mil habitants de les urbanitzacions del nord-oest i les desenes de milers de la Zona Nord tinguin una estació més aprop no hagin de desplaçar-se fins a l'altra punta de la ciutat per agafar els FGC, amb els poblemes de mobilitat i aparcament que suposa
Castany
Res en contra de l'estació. Però, algú podria donar una sola raó de la seva necessitat? On no hi ha rubinencs i tot son empreses!!! Segons sé de bona font fins que no hi hagi uns 10.000 habitants més, ni parlar-ne. O sigui el 2030 amb sort.
YA VALE MAS (todo sube)
Claro que hay que pedir mas trenes y una nueva estación, pero hay que tener presente que esta linea actua como metro y siempre existirá un final y un inicio de recorrido, por lo cual se hará dificil que todo los viajeros pueden ir sentados, sobre todo los que peor lo tienen son los que acceden desde estaciones intermedias del recorrido.
Importante es cuidar que los asientos destinados a personas con dificultades no sean ocupados por los que pueden viajar derechos, cosa que ocurre con demasiada frecuencia.
Oscar
Un tema iportant en el que cal posar-s´hi. Tots hem de fer pinya!! Molt bé!!
Kimberly
Me parece correcto todo lo nuevo que estan haciendo!muchas gracias????
Eli
Lo de l'estudi de mobilitat crec q es refereix a una peticio a nivell de tota la comarca.
Lo dels trens em sembla be i que demanin tambe que els de Rubi puguem seure.
Estevan
Me parece bien que se reclame esta estacion. Y que se pidan mas trenes que salgan des de Rubi tambien.
Josep
Sempre va bé fer una mica de memòria...
http://www.rubitv.cat/20160202/9966/victor-puig-cdc-demana-al-conseller-rull-la-construccio-d-una-estacio-d-fgc-a-la-llana
el deshollinador
A la Maria Mas le va a dar igual, porque ella vive en SanCu...
Este ayuntamiento tiene tan pocas complicidades con la Generalitat que se enteran por la prensa.
Vigilant
És com un deja vu... reclamant hospital, la segona estació a La Llana; només falta el cobriment de la riera i creuria que he tornat als 80! Rubí no ha avançat en 30 anys i s'ha quedat a la cua de ciutats horripilants del Vallès.