El Parlament denega ampliar les urgències pediàtriques de Rubí a les 24 hores del dia
El Parlament aprova estudiar l'ampliació de l'atenció mèdica als infants i que es recuperi el projecte de l'hospital de Rubí
La Generalitat no dotarà la nostra ciutat d'un servei d'urgències pediàtriques les 24 hores del dia i tots els dies de la setmana, malgrat que aquesta reivindicació ciutadana compta amb un ampli suport entre els rubinencs. A principis d'any, recordem, es va iniciar una recollida de signatures demanant aquest ampliació (veure notícia). La decisió s'ha pres en el marc de la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, que aquest dijous ha rebutjat la possibilitat que Rubí disposi d’un servei de pediatria d’urgències les 24 hores.
La proposta de resolució, presentada pel Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), ha comptat amb els vots contraris de Junts pels Sí (JxSÍ) i la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), que han sumat un vot més que la resta de forces representades a la comissió i que havien mostrat el seu suport a la proposta. Tot i així, la Cambra catalana sí que ha aprovat el text que portava Catalunya Sí que es Pot (CSQP), que demana estudiar el reforç del servei de pediatria a la nostra ciutat.
La proposta presentada pel PSC reclamava un sistema d’urgències pediàtriques les 24 hores del dia, inclosos els caps de setmana, 'atenent que la població de Rubí, propera als 75.000 habitants, és susceptible de necessitar un servei d’aquestes característiques'. Finalment, el text aprovat per la Comissió de Salut, a instàncies de CSQP, es limita a demanar 'que s'estudiï conjuntament i coordinament amb l’Ajuntament la possibilitat d’ampliar el servei de pediatria a l’atenció primària de la ciutat de Rubí durant l’any 2016, així com el reforç dels serveis d’urgències pediàtriques dels hospitals de referència d’aquesta ciutadania'. Aquest punt ha tingut el vot contrari de Junts pel Sí però ha prosperat amb l'abstenció de la CUP. També s'ha aprovat el punt de la resolució que demana que es recuperi el projecte de l'hospital de Rubí.
Recordem que el Ple Municipal va acordar al gener reclamar que el nou Govern de la Generalitat de Catalunya fes seu el compromís i la decisió política ferma de millorar la xarxa de recursos sanitaris, adequant l’oferta d’atenció a les necessitats de les persones i a la realitat actual de Rubí. Així mateix, també es va decidir demanar al Departament de Salut de la Generalitat la inclusió a la xarxa sanitària actual d’una unitat d’urgències d’atenció primària, de diagnosi ràpid i de pediatria (CUAP), que doni cobertura en horari nocturn i festiu aprofitant els equipaments existents. Per últim, la moció també reivindicava de nou la construcció de l’Hospital Vicente Ferrer a Rubí. En aquesta línia, l’alcaldessa, Ana Maria Martínez, ja va reiterar aquesta petició al conseller de Salut, Toni Comín, a la trobada que van mantenir el passat 5 d’abril.
Decepció de l'equip de govern
La regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones, Marta García, que ha estat present a la votació del Parlament, ha lamentat que s’hagi denegat a Rubí la possibilitat de comptar amb un servei d’urgències durant tot el dia: 'És una llàstima, s’ha rebutjat una petició consensuada per tots els grups municipals de Rubí. Davant d’això, nosaltres seguirem lluitant per poder disposar d’un servei que considerem bàsic. Si aquest no és el model, treballarem per buscar una alternativa que pugui comptar amb el suport de tots els partits'.
RUBITV.CAT
Comentaris

manel carrera adrian
ANEU VOTANT QUE ELS QUE VOLEN LA SANITAT PRIVADA. CONVERGENCIA JA HA COMPRAT LA CUP.

FAVR
En lo que parecen pequeñas cosas ,pero que el trasfondo son cosas importantisimas, como ha venido siendo unas de las viejas reindivicaciones de la localidad, como el volver a disponer de las urgencias de pediatria en Rubí , votan en contra los que siempre si no se benefician politicamente no va con ellos.
Si el argumento es que no se puede por cuestiones economicas, si no podemos paga runa pediatria de urgencia durante 24 horas de una ciudad de 75.000 habitantes, como co... vamos a pedir la independencia

Ariadna
Vaig votar Junts pel Sí. Això no m'ho esperava. Tampoc de la CUP. Fatal, nois.

Mare de Rubí
Gràcies Junts pel Sí i CUP per deixar als rubinencs sense serveis bàsics. Després culpeu al PP, a Madrid i a qui us doni la gana però sous vosaltres qui feu aquest mal a tots els pares de Rubí. Us hauria de donar vergonya.

QUOD
Au rubinencs, ja saveu qui ha tombat la resolució, Ara els seguiu votant per que tinguin majoria i puguin tombar la pròxima.