Per què necessitem una segona estació de FGC a Rubí?
Víctor Puig (CDC)
Perquè l’estació de Rubí és la segona en nombre d’usuaris després de la parada de Plaça de Catalunya de Barcelona. Som 75.000 persones i la ràtio d’habitants per estació comparada amb altres ciutats és millorable, atesa aquesta primera dada.
Perquè la segona estació que s'hauria d'ubicar a La Llana alleugeriria el col·lapse que hi ha, especialment a les hores punta, a l’actual estació i donaria servei a les urbanitzacions (la més propera Sant Muç) i als barris més allunyats de Les Torres, com la Zona Nord o Can Rosés.
Perquè una estació a La Llana donaria servei als treballadors de les empreses de la zona i del polígon industrial del Molí de la Bastida.
Perquè donaria servei al poliesportiu de La Llana, que cal potenciar per a esdeveniments esportius de caràcter nacional que amb una estació dels FGC tindrien una excel·lent connexió amb la xarxa metropolitana de transport públic.
Perquè volem reconvertir la zona entre la Plana del Castell i La Llana en una zona universitària centrada en la formació professional en l’àmbit industrial.
Perquè a banda del parc de Ca n’Oriol a l’oest de la ciutat creiem en un parc agrari, i la segona estació seria un element important per atraure-hi visitants d’altres ciutats.
Perquè creiem en el transport públic i en la lluita contra el canvi climàtic, i perquè volem fer de Rubí no només una ciutat gran sinó una gran ciutat.
Els arguments a favor d'un projecte com aquest, que és de ciutat però també de país, són sòlids i potents. La ciutat, per dimensió i potencial, mereix i necessita una solució com aquesta per a connectar millor la seva gent i les seves empreses en un entorn metropolità cada dia més dinàmic i competitiu.
És, en la mesura que té una dimensió important, un projecte complex i de pressupost important. Per això és, malgrat el seu valor estratègic, alhora difícil de fer realitat mentre ens toqui viure en el context actual. L'asfíxia a què estem sotmesos no és un ball de xifres fruit d'una lluita partidista. És una realitat innegable -mai resolta i sense voluntat de solució futura des de Madrid- que ens marca i ens marcarà, i que juntament amb molts altres aspectes, justifiquen que apostem per la creació d'un Estat propi. El procés polític català va d'estacions de tren. Va de la voluntat de fer-les realitat exercint com a Estat el lideratge al sud d'Europa. Va de la convicció de molts que la Catalunya independent segur que podria fer front a projectes que serien menors en un Estat però que esdevenen grans i difícils en un territori que és tractat com una autonomia colonial.
Víctor Puig, portaveu de Convergència Democràtica (CDC).
Comentaris
Ramonet
doncs jo em sé d'uns quants treballadors dels polígons del Nord de rubí que aniríem en tren si tinguéssim un baixador a la llana. arribar-hi en transport públic és tasca difícil, amb només un autobús al matí, o 30 min caminant des de l'estació de rubí. no tenim més remei que anar a la feina en cotxes particulars. seria molt feliç si hi pogués anar en tren, i ara per ara no ho puc fer
Mas madera
Ja t'ho dic jo per que no la necessitem.
Per que el que no dieu, és que aquesta nova estació, només tindria sentit, si (com volen els de la teva ideologia) s'urbanitza més a Rubí, can Ramoneda i st Muç.
Perque tu matei rius, quan dius que Rubí necessita (la necessitem? Que ens aportaria? Es necesiten + unis a Cat?)
Perque es nota que no agafes els Fgc, sino sabràs que la estació NO es colapsa.
Quan fas veure que tens sensibilitat ambiental ja m'he descollonat. Et sona iberpotash a Sallent? Els abocadors avalats x Ciu a Rubí? El 4t cinturó? Bcn World?
Referent als calés i Madrid, res a dir. Tot cert