Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_eumh4qrvajv5v45u7pias508j1, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
Celebrada la primera Comissió Informativa Especial de Transparència i Bon Govern - Política - Rubí TV
 
 
23-01-2016
 

Celebrada la primera Comissió Informativa Especial de Transparència i Bon Govern

La reunió també ha abordat l'accés públic als convenis signats per l'Ajuntament amb entitats municipals i supramunicipals

Aquest dijous s'ha celebrat la primera sessió de la Comissió Informativa Especial de Transparència i Bon Govern de l'Ajuntament de Rubí. La reunió ha estat presidida per Antoni García, portaveu de Veïns per Rubí (VxR), en virtut d'un acord de Ple que establia per a aquest nou òrgan una presidència rotatòria entre tots els grups municipals. El fet que la responsabilitat d'encapçalar la comissió hagi recaigut en una persona que no forma part de l'equip de govern representa un fet inèdit a l'Ajuntament de Rubí.

En el marc d'aquesta primera trobada, els grups municipals han acceptat la proposta de l'alcaldessa, Ana María Martínez, perquè sigui la Comissió Informativa d'Alcaldia i Transparència la que revisi l'estat d'acompliment tant de la llei de transparència estatal (Llei 19/2013) com de la llei del Parlament de Catalunya (Llei 19/2014).

A la sessió també s'ha fet repàs del grau d'acompliment de la moció sobre polítiques de transparència aprovada pel Ple del 23 de juliol de 2015. Els diferents partits han pogut constatar que totes les demandes ja s'han executat o estan en vies de fer-ho. Així, per exemple, s'ha donat a conèixer que a la propera comissió, que tindrà lloc a l'abril, es presentarà un calendari amb les accions previstes per a la revisió del Reglament Orgànic Municipal (ROM), i que al maig se celebrarà un Ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat. De la mateixa manera, s'ha informat que properament es podran consultar al Portal de transparència transparencia.rubi.cat totes les mocions que es presenten al Ple i el seu corresponent seguiment.

La reunió d'aquest dijous també ha abordat l'accés públic als convenis signats per l'Ajuntament amb entitats municipals i supramunicipals. Tal com s'ha donat a conèixer, bona part d'aquesta documentació ja ha quedat recollida al Portal de transparència i se seguirà treballant perquè hi figuri de forma íntegra.

En darrer terme, s'ha informat als grups polítics que també es publicaran els resultats dels processos de selecció de personal de l'Ajuntament, tal com marca la Llei de transparència, però preservant la Llei de protecció de dades.

La Comissió Informativa Especial de Transparència està formada per tres membres del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) -l'alcaldessa, Ana María Martínez, i els regidors Maria Mas i Rafael Güeto-, tres membres d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) -Arés Tubau, Xavier Corbera i Joan Puntí-, dos membres de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C's) -José Abadías i Francisco Javier López-, i un membre de cada grup restant: Mireia Gascón d'Alternativa d'Unitat Popular (AUP), Ànnia Garcia d'Iniciativa per Catalunya Verds (ICV), Víctor Puig de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), Jonatan Cobo del Partit Popular (PP) i Antoni Garcia de Veïns per Rubí (VxR).

RUBITV.CAT / Foto: Ajuntament de Rubí

 
1 comentaris
 

Comentaris

27-01-2016
15:48
 
Laia

Uf... si supieramos ¡cuántas conversaciones, hay fuera de estas sesiones! tanta mentira y falsedad. y de las comisiones, no digamos

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Política

31-10-2018

 

L'ANC impulsarà finalment les primàries a Rubí de cara a les eleccions municipals

L'Assemblea de l'ANC de Rubí del passat dijous, 25 d'octubre, va decidir per 20 vots a fa(…)

Política

19-10-2018

 

Els partits independentistes es posicionen sobre les primàries republicanes

L'Assemblea Nacional Catalana de Rubí ha celebrat un acte informatiu i de debat sobre el (…)

Societat

18-10-2018

 

L'acord entre Ajuntament i Sorea evita el tall d'aigua a gairebé 200 famílies

El conveni entre l'Ajuntament i Sorea ha permès que 191 famílies en situació de vulnera(…)

Política

16-10-2018

 

Alguns grups municipals expressen dubtes sobre el procés participatiu sobre el Parc de Ca n'Oriol

Alguns grups municipals han volgut donar resposta als resultats de la consulta ciutadana p(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!