Desenes de rubinencs omplen l'Ateneu per escoltar Aleida Guevara, filla del 'Che'
Guevara ha ofert una xerrada després d'haver estat rebuda per l'alcaldessa a l'Ajuntament
Aleida Guevara, filla de 'Che' Guevara, ha estat aquest dimarts a Rubí, on ha ofert una xerrada sobre la situació de Cuba i la figura del seu pare organitzada pel Casal Catalanocubà José Martí. Prèviament, ha estat rebuda per l'alcaldessa a l'Ajuntament, on ha signat el llibre d'honor de la ciutat.
Aleida Guevara ha incidit en la importància d'acabar amb el bloqueig econòmic de Cuba per part dels Estats Units per millorar la situació econòmica del país.
Durant la seva estada a la nostra ciutat, la filla del revolucionari cubà ha destacat la capacitat d'acollida dels rubinencs. A més, ha assegurat que està al dia de la situació política de Catalunya i assegura que 'el país ha de ser el que la majoria de catalans vulguin'.
AINA MIRALLES
Comentaris

Josep Maria Freixes
En referència als comentaris de "jose" en aquesta mateixa pàgina: cal anar en compte a l'hora de parlar gratuïtament d'Amèrica Llatina. Caure en reduccionismes tan frívols com els que cau parlant de la violència i el Che i els ideals revolucionaris de l'època no ajuden gaire a comprendre com és i per què Amèrica. Violència no és també la repressió històrica dels governs americans sobre la població civil? O només fan violència uns? Reduccionismes... mala cosa.

Josep Maria Freixes
Vaig poder escoltar-la i parlar amb ella a la Universidad Nacional de Colombia, a Bogotá, a mitjan 2013. Mantenir el record dels ideals de l'Amèrica dels 60's sempre mereix un instant d'atenció. Celebro que vingués també a Rubí a poder explicar-ho.

Mary
era argentino-cubano, doble nacionalidad y un Dios para los cubanos x sus ideales de justicia y valores sociales

jose
'el país ha de ser el que la majoria de catalans vulguin'
Supongo que no propondrá que se haga con las armas verdad?? que es lo que hacía su padre...un poco de seriedad con la gente que se trae por favor!
Digamos las cosas como son de una vez, y dejemos de estereotipar al Che por un 'retrato bonito de camisetas', la desinformación o la tergiversación de esta se ha convertido en normalidad, que inmoralidad!

josefa gil
Ernesto Guevara va neixe a l Argentina l any 28
i va mori a Bolivia.....