El Consell de la Gent Gran s'informa sobre la crisi dels refugiats sirians
L'òrgan s'ha reunit aquest dijous amb la regidora de Serveis Socials, Marta Garcia
El Consell Consultiu de la Gent Gran ha celebrat aquest dijous la sessió corresponent al mes de setembre. En el marc de la trobada, que ha comptat amb l’assistència de la regidora de Serveis a les Persones, Marta García, els membres d’aquest òrgan participatiu han pogut informar-se sobre l’actual crisi humanitària dels refugiats i conèixer aquelles accions que s’estan impulsant per donar-li resposta.
Els consellers han pogut saber que aquest divendres es posarà en marxa a l’Ateneu Municipal un punt d’atenció a la ciutadania en que s’atendrà les preguntes dels rubinencs sobre aquest tema i es recolliran les dades de tots aquells que vulguin ajudar d’alguna manera en les accions de suport als refugiats. A la reunió també se’ls ha informat que l’Ajuntament ha obert un correu electrònic (refugiats@ajrubi.cat) per poder canalitzar els oferiments d’ajuda de la ciutadania i que, en coordinació amb el Fons Català de Cooperació, s’està treballant en l’elaboració d’un pla d’acollida municipal.
Un dels objectius de la trobada era evitar rumors no fonamentats al voltant d’aquest tema. Per aquest motiu, s’ha informat als consellers que qualsevol acció que pugui impulsar l’Ajuntament en relació als refugiats no anirà en detriment dels ajuts socials que percep la ciutadania rubinenca.
Durant la sessió d’aquest dijous, els membres del Consell Consultiu de la Gent Gran també han tingut ocasió de conèixer les noves competències de l’Àrea de Serveis a les Persones i l’equip humà que hi ha al darrere. La regidora Marta García ha transmès als consellers que els canvis que s’han fet persegueixen que 'la ciutat tingui serveis més connectats pel que fa a l’atenció a la persones', com ho vol evidenciar la integració en aquesta àrea dels serveis de Joventut o de Polítiques d’Igualtat.
La reunió també ha servit per presentar el Peacock Rubí Art Festival (veure notícia), la mostra col·lectiva d’art contemporani que se celebra aquests dies a El Celler, i plantejar als membres del consell la possibilitat de fer-hi una visita.
El Consell Consultiu de la Gent Gran és un dels espais impulsats per l’Ajuntament de Rubí amb l’objectiu d’articular la participació de la ciutadania i les entitats en la formulació i millora de diverses polítiques locals. Aquest òrgan està integrat per una quinzena de persones, entre representants d’entitats i membres a títol personal.
RUBITV.CAT / Foto: Localpres
Comentaris

Maria
La veritat. La Gent Gran. Té encara més, problemes d'alló, que ens podriem imaginar. Caldria ajuda i vigilància. Sobretot als que, aconsegueixen una "ajuda" d'una hora; aquesta ajuda s'agraeix, si la consegueixes; peró tant sols serveix com una visita de si estàs viu o no.
També és trist, que, als que no saben explicar-se i s'abandonen a les seves circunstàncies.
Cal recordar que ara no tenim un punt de trobada, de les dones. Ni com fer, per ajudar-nos uns/es als altres.
Salut per a totes!