Entren en funcionament les 3 noves estacions d'FGC a Terrassa
Artur Mas ha inaugurat el perllongament de la línia Barcelona-Vallès aquest dimarts
Des d'avui els rubinencs que es desplacen en Ferrocarrils de la Generalitat a Terrassa poden baixar a tres noves estacions: Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides. El nou tram té una longitud de 4 quilòmetres des de l’estació de Terrassa Rambla, on finalitzava la línia ara, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. L'entrada en funcionament de les noves parades ha obligat a modificar els horaris de la línia Barcelona-Vallès.
La nova infraestructura ha suposat una inversió de 401 milions d’euros i millora notablement la mobilitat del transport públic a Terrassa i la connexió amb el Vallès i l’àrea metropolitana de Barcelona, a més de potenciar la intermodalitat amb Rodalies. És previst que amb aquest perllongament de la línia, la xarxa de FGC sumi 5,5 milions de viatgers l’any i suposarà per al Metro del Vallès 3 milions d’usuaris nous.
L’execució d’aquestes obres ha generat entre 200 i 800 llocs de treball directes, en funció del desenvolupament dels treballs. A partir d’ara, amb la posada en servei del nou tram, FGC amplia la seva plantilla en 45 persones, i es calcula que els llocs de treball induïts en els pròxims cinc anys seran 1.250, uns 250 llocs de treball per any.
Inauguració amb el president Mas
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha inaugurat el perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat aquest dimarts i ha assegurat que 'quan hi ha pocs recursos públics, aquests s’han de concentrar allà on hi ha més gent i més activitat econòmica'.. Mas ha lamentat que en els darrers anys l’Estat espanyol hagi destinat 'milers de milions d’euros a l’AVE en llocs on un es pregunta si hi ha un mínim de demanda per cobrir les necessitats', mentre que 'les infraestructures són molt més justes en llocs que estan saturats de gent i activitat'.
'El govern central haurà invertit al sistema de rodalies de Catalunya la meitat dels 800 milions d’euros que ha invertit el Govern de la Generalitat a Terrassa i Sabadell', ha destacat Mas, que ha qualificat de 'desproporció total' aquestes xifres i ha posat en dubte els criteris d’eficiència i de bon ús dels recursos públics que s’han seguit. En aquest sentit, ha desitjat que, 'davant de tantes inversions amb dubtosa eficiència, a partir d’ara les inversions es concentrin on hi ha necessitat de gent i d’activitat econòmica', perquè 'del bon funcionament dels pulmons d’activitat econòmica després se’n beneficia tothom'.
El president s’ha felicitat de la posada en servei del perllongament de la línia de FGC a Terrassa, i ha assegurat que infraestructures com aquesta demostren que 'quan tenim capacitat de decisió i instruments a la mà, som un país capaç de fer les coses molt bé'.
Les noves estacions
- Vallparadís Universitat: Compta amb dos accessos des del carrer; des de la plaça dels Drets Humans i des del Parc de Vallparadís (en un nivell inferior) i dos vestíbuls, de 141 i 868 metres quadrats, respectivament, situats en cadascun dels accessos. Disposa de quatre ascensors, escales fixes i 1 de mecànica. Hi ha 4 plantes lliures entre el nivell de la plaça dels Drets Humans i el nivell del Parc, que gestionarà Mútua de Terrassa.
- Terrassa Estació del Nord: L’intercanviador se situa en el parc del Nord, s’hi accedeix des de l’avinguda 22 de juliol; compta amb escales fixes i mecàniques i dos ascensors. El vestíbul comú té una superfície de 383 m2 i el vestíbul d’FGC, de 257 m2. S’ha construït un passadís de correspondència amb l’estació de Rodalies a nivell de vestíbul.
- Terrassa Nacions Unides: Situada a la confluència entre l’avinguda Parlament i l’avinguda Béjar; compta amb dos ascensors, escales mecàniques i fixes i un vestíbul de 433 m2. La instal·lació compta amb cinc plantes lliures sobre l’andana.
RUBITV.CAT / Fotos: Generalitat de Catalunya
Comentaris

Castany
Només per deixar constància l'intercanvi de diàleg entre Quico i Mercè. Civilitzat i educat. És massa freqüent trobar en aquest espai comentaris grollers i sense cap més intenció que menystenir l'opinió de qui no pensa com ell.
El Quico i la Mercè ens han donat una lliçó.

Lluïsa
I l'estació que alguna vegada s'ha insinuat per Rubí quan?
Sempre ens quedem enrera...

Mercè
Ah, gràcies de nou per l'aclariment, Quico. Se m'escapava el detall que paguem segons zones i no distància. La veritat, trobo més racional el segon i així que el canvi de 2016 serà benvingut.
Teòricament. A veure com s'implementa... ;-)

Quico
Mercè, Terrassa pertany a la tercera zona tarifària per tant per anar-hi des de Rubí cal una targeta de 2 zones (hi ha un canvi de zona, com per anar a BCN). La diferència és que, en el seu moment, l'ATM va acceptar que els desplaçaments entre municipis contigus però que pertanyien a 2 zones tarifàries podien fer-se amb una targeta d'una zona, sempre i quan no hi hagués transbordament.
En el cas que comentes d'agafar el bus a Terrassa hauries de validar amb una targeta integrada de 2 zones.
De totes maneres, a partir de 2016 es començarà a implementar la T-mobilitat i el concepte de corona tarifària desapareixerà i serà substituida pels km de desplaçament. Ens cobraran a tant el km.

Mercè
Gràcies per la informació, Quico. Vol dir que si arribo a Terrasa amb FGC i T10 d'1 zona i he d'agafar el bus, he de pagar un altre viatge???
Haurien d'explicar per què, ja que
(1) si vaig a BCN amb la T2, puc fer transbordament al metro i al bus;
(2) crec que al bus de Terrasa pots pagar el viatge amb una targeta integrada, o no? Vull dir que, si és així, el bus de Terrassa seria part del sistema tarifari de l'ATM.
Un altre tema per RubiTV?

Quico
Segons informació de l'ATM, els usuaris que facin el trajecte de Rubí a Terrassa (i viceversa) en una targeta integrada (T10, T50/30, T-mes o T-trimestre) i NO facin transbordament a bus poden viatjar en 1 zona tarifària com fins ara a qualsevol de les estacions de Terrassa.

JTM
Ay, Mas, Mas, Mas, siempre con el mismo discurso. El dinero público se ha malgastado en toda España, incluido en Catalunya, sea un poco más humilde y mírese su ombligo...o si no mire por ejemplo lo bien que tiene los "cuatro" hospitales públicos que tenemos aquí, claro, que un hospital no hay necesidad de gente y actividad económica, ¿será por eso que los deja de lado?...no seamos hipócritas.
Por otro lado, me alegro por toda inversión que se realice aquí, ya veremos con el tiempo si ésta ha valido la pena o no.