EUiA es desmarca d'ICV i critica la subvenció d'una carpa de 19.000 euros per Sant Antoni Abat
Esquerra Unida exigeix que el ball sigui gratuït si l'entitat vol col·laboració econòmica de l'Ajuntament
La festa de Sant Antoni Abat compta aquest any amb una carpa a la plaça del Doctor Guardiet per fer-hi diverses activitats, com ara el ball de nit de l'entitat. La decisió va ser acordada per tots els partits polítics, a excepció d'ACR, i comporta una despesa de 19.000 euros per a les arques municipals (veure notícia). EUiA s'ha volgut desmarcar públicament dels seus socis de coalició (ICV), després que el representant d'aquest grup municipal, Francesc Hinojosa, es mostrés favorable a aquesta subvenció en la junta de portaveus on es va prendre la decisió.
Iván Hernáez, regidor d'EUiA, ha criticat que es destinin diners públics a una 'festa privada', tenint en compte que l'accés al ball per a no socis requereix el pagament d'una entrada superior als 30 euros, 'un cost que molts rubinencs no es poden permetre'. Hernáez ha defensat la festa i el seu valor històric, però considera que si l'entitat Sant Antoni Abat vol seguir comptant amb la col·laboració econòmica de l'Ajuntament, el ball hauria de ser gratuït. El partit, a més, creu que existeixen equipaments i espais alternatius que evitarien haver de destinar 19.000 euros a aquesta carpa.
Recordem que l'any passat la instal·lació de la carpa va aixecar polèmica. Un centenar de persones es va manifestar a la plaça Pere Aguilera (veure notícia) i diversos partits polítics van expressar el seu rebuig a la iniciativa, com ara el PSC (veure notícia), ICV-EUiA (veure notícia), ACR (veure notícia) i altres col·lectius (veure notícia).
RUBÉN CABÚS
Comentaris
jo mateix
mira que bé, resulta que el PSC l'any pasat diu que no està bé que posin la carpa i aquest any, electoral per suposat, callan i els hi sembla bé... se'ls i veu el llautó als socialistes, quina colla d chupocteros
desinformación
En las Juntas de Portavoces no se vota nada, si se vota que hagan pública esa acta de votaciones si es que la tienen, sinó como es el caso existe una intencionalidad no mencionada
QUOD
Qui paga l'orquesta?
a jaumet
Creo que Hernaez hace con su dinero lo que quiere...igual que tú. No intentes tapar con eso lo que hace el ayuntamiento con el dinero de todos!
Felicito a EUiA
Grans aquests d'EUiA! Davant d'una tradició tan històrica com és el ball, es posicionen i no fan populisme.
És molt coherent el que diuen. I els d' ACR?? no votency a favor, pero no surten publicament? per que s'amaguen? he estat votant d'ACR i estic decebut. ICV, sense comentaris, els hi queden quatre dies.
fart de papanates
La qüestió és acabar d'ensorrar Rubí i reventar-ho tot.
Us canvio taller propi amb cartera de clients i maquinària en perfecte estat pel vostre sou.
l.
A Jaumet
Noi, quin nivell. Suposo que tothom té dret a fer amb el seu sou el que li doni la gana, no? I abans que diguis res et comento, perqué no fotis la pota, que el que percep com a regidor serveix per finançar el Crac. És que em preocupa que puguis fer més el ridícul.
Rosa Maria
Totalmente de acuerdo con EUIA. Hay que ser consecuente a pesar de la coalición. Otro despropósito de ICV sumado a la elección de su candidato. Y ya van tantos...
Thierry
Estic totalment d´accord amb el Sr. Hernáez, 19000 euros per pagar una entitat que fa una festa privada trobo que no te fonament, si es volen fer un ball privat que el paguin ells.
Segur que aquests 19000 Euros es podrien destinar a coses mes sensibles en el nostre poble. He Dit
Macu
¿Os quejáis de 19000€ para una fiesta que saca a todo una ciudad a la calle?, de donde no hay no se saca.