Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_e7p51mm498f59eod4i1eg1lvf4, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
L’Ajuntament ordena la suspensió immediata de les obres que s’estan fent a l’abocador de Can Balasc - Societat - Rubí TV
 
 
22-01-2015
 

L’Ajuntament ordena la suspensió immediata de les obres que s’estan fent a l’abocador de Can Balasc

AUP va denunciar fa uns dies els treballs que s'estan fent sense permís a la instal·lació

Davant les obres que ARRINS SL està executant a l’abocador de Can Balasc sense disposar de la llicència municipal corresponent, l’Ajuntament de Rubí ha incoat un expedient de protecció de la legalitat urbanística a l’empresa. El Consistori ha ordenant la suspensió immediata d‘aquests treballs com a mesura provisional i adverteix que, en cas d’incompliment, l’Ajuntament quedarà habilitat per ordenar la seva execució forçosa.

La decisió del govern arriba pocs dies després que Alternativa d'Unitat Popular denunciés que s'estava construint un abocador il·legal a Can Balasch i ho demostrés amb diverses fotografies (veure notícia).

A mitjans de gener, el Servei de Projectes i Programació de l’Ajuntament de Rubí va emetre un informe sobre la finca on s’emplaça l’activitat extractiva La Sibila, situada al paratge de Can Pi de Vilaroch i al de Can Balasc. En aquest informe es constata que s’estan duent a terme tot un seguit d’obres en aquestes parcel·les, com ara la instal·lació de dues cabines, la construcció de l’estructura d’una bàscula, l’apilament de fresat asfàltic utilitzat per a l’arranjament de camins, la construcció de dues basses, l’arranjament de talussos i la instal·lació de canalitzacions amb destí a aquestes basses, entre d’altres. Paral·lelament, el Servei de Llicències ha constatat que les obres detectades no s’ajusten a la llicència d’activitats concedida l’abril de 2012 i ha identificat el promotor de l’activitat com a presumpte responsable de les actuacions.

Segons informa el consistori, l’inspector de Disciplina Urbanística ha emès un informe en el qual manifesta que les actuacions es realitzen en un sòl classificat pel PGOU de Rubí com a sòl no urbanitzable, rústic protegit de valor agrícola, forestal i recursos naturals, que s’estan duent a terme sense disposar de la corresponent autorització i que són constitutives d’infracció urbanística d’acord amb el Text refós de la Llei d’urbanisme.

A més, cal tenir en compte que el Ple municipal de l’Ajuntament de Rubí va acordar, al setembre de 2014, la suspensió de llicències en l’àmbit dins del qual es troba aquesta finca.

Per tot això, l’Ajuntament ha incoat un expedient de protecció de la legalitat urbanística a l’empresa ARRINS SL i ha ordenat la suspensió immediata dels treballs que s’hi estan realitzant. El Consistori ha atorgat a la mercantil ARRINS SL un termini d’audiència de quinze dies per tal que pugui formular al·legacions i presentar els documents i justificacions que consideri pertinents.

L’Ajuntament ha tirat endavant aquest expedient després que el passat divendres els serveis municipals duguessin a terme una inspecció a Can Balasc durant la qual es van poder prendre imatges de l’activitat des de l’exterior. Aquestes fotografies s’han fet arribar aquest mateix dijous, juntament amb el decret, a la Direcció general de Qualitat Ambiental, a la Direcció General de Territori i Urbanisme i a l’Agència de Residus de Catalunya.

Paral·lelament, el Consistori també ha realitzat una inspecció ocular de l’abocador de Can Carreras. Tota la documentació reunida s’ha remès a la Direcció General de Qualitat Ambiental i a l’Agència de Residus de Catalunya instant-los que comprovin si l’activitat en aquesta instal·lació s’ajusta a l’autorització concedida per la Generalitat. ACR també va denunciar fa uns dies que aquesta instal·lació ja supera la quantitat de residus permesa (veure notícia).

RUBITV.CAT / Foto: Localpres

 
8 comentaris
 

Comentaris

23-01-2015
21:47
 
A.Sánchez

Por fin una gran noticia para Rubí y sus ciudadan@s. No somos conscientes de las consecuencias tan negativas que tiene este tipo de instalaciones para los ciudadan@s (malos olores, toxinas perjudiciales para la salud, emanaciones de metano, etc.). Muy cerca de esta instalación hay zona habitada así como una escuela. Estos inconvenientes de una forma u otra afectan a toda la ciudad. Espero y deseo que este proyecto se paralice para bien de todos. Pido al consistorio que actúe con la máxima diligencia y rapidez y al resto de fuerzas políticas que se involucren en el tema.

 
23-01-2015
20:04
 
rubi brilla?

Que trist, com sempre a remolc. I si no hagués estat per AUP, hauria fet quelcom l’ajuntament? Pobre ànimes en pena aquest del PSC.

 
23-01-2015
18:37
 
Rubinenca

Sincerament és cert el que comenta en Quico. ACR ha fet molt bona feina i sempre pensant en el bé de la ciutat (conservar patrimoni). Crec que és un grup de persones pencaires, que s'estimen Rubí, que tenen les coses clares i que val la pena que es voti perquè una renovació totalment nova i sana, sempre va bé!. Perquè no donar aquesta opció?

 
23-01-2015
10:41
 
Pedorreta

La noticia de l'any. A veure quan triguen a recorrer i a tornara fer de les seves.

 
23-01-2015
08:55
 
Quico

Crec que no s'ha reconegut prou la feina feta per ACR durant tots aquests anys, ni per part de la resta de partits ni per la ciutadania de Rubí. Gràcies per la feina feta!

 
23-01-2015
08:38
 
El paio cridaner

Que algú m´expliqui com va aixó...es a dir: s´han de paralitzar les obres...pero avui encara estan treballant....
a TMA ni agua!!! més ma dura amb ells!!!

 
22-01-2015
20:59
 
La pubilleta

Ja era hora!!!.. és lamentable que AUP hagi de denunciar aquestes coses. L'ajuntament no disposa d'aquest informació?, perquè no actuen directament?...

 
22-01-2015
20:11
 
Rubinense.

Por fin una buena noticia, si señor algo es algo, haber si no lo abrieran en la vida.

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

16-12-2018

 

Esportistes i artistes de renom participaran a les fotografies solidàries amb La Marató de TV3

Aquest diumenge, 16 de desembre, esportistes de renom de Rubí, així com l'actor Rubén Y(…)

Societat

15-12-2018

 

La Sindicatura avisa que un 30% dels ajuntaments no ha presentat els comptes de 2017

La Sindicatura de Comptes de Catalunya va fer públic divendres que un 30% dels ajuntament(…)

Societat

13-12-2018

 

L'exposició "Humoràlia i Drets Humans" es prorroga fins el 18 de gener

L'exposició Humoràlia i Drets Humans es podrà veure a la Biblioteca Municipal Mestre M(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!