Mala senyalització, voreres no accessibles i manca de carrils bici, principals problemes en la mobilitat a Rubí
L'Ajuntament presenta la diagnosi tècnica i les conclusions del procés de participació del futur Pla de Mobilitat
El futur Pla de Mobilitat Urbana ja té dues eines indispensables per a la seva futura redacció: una diagnosi tècnica prèvia i les conclusions d'un pla de participació ciutadana on han participat veïns, comerciants i empresaris de la ciutat.
La diagnosi tècnica revela que Rubí té un parc de més de 46.500 vehicles, el que suposa un índex de motorització per sota de la mitjana catalana, però problemes de congestió viària en alguns punts i franges horàries concretes. El procés de participació, a més, ha detectat greus problemes de senyalització urbana, manca d'aparcament al casc urbà i un elevat nombre de carrers amb voreres estretes o en mal estat i, fins i tot, l'existència d'alguns carrers sense voreres, sobretot a les urbanitzacions. Aquests documents previs al Pla de Mobilitat també posen sobre la taula la inexistència de carrils bici a Rubí i destaquen els problemes de seguretat que tenen els ciclistes rubinencs. Valoració força positiva de l'autobús urbà i excel·lent dels Ferrocarrils de la Generalitat. En canvi, els veïns denuncien l'elevat nombre de vehicles que ocupen de manera il·legal les voreres i dificulten el pas dels vianants.
Un cop presentada la diagnosi, l'equip redactor treballarà ara en les propostes d'actuació i s'obrirà una segona fase de participació oberta a la ciutadania. Paral·lelament, es constituirà una Comissió Cívica de Seguiment del PMU encarregada de validar tot el procés, que s'aprovarà de forma definitivament durant els propers mesos i que tindrà una vigència de sis anys.
RUBÉN CABÚS
Comentaris

YA VALE MAS ( todo sube)
¿ Problemas de mobilidad ? Claro ¿ soluciones ? ir andando, pero no solo los ciudadanos, la policía, los bomberos o sea to quisqui. Se acabo el problema, hemos llegado al año mil.
Rubí vuelve a empezar como pueblo, ciudad o lo que querais. Tambien se puede ir a caballo o carro.
La gasolinera de la isla peatonal, aun no existe, no hay problema.

Albert
És curiós que en el document de diagnosi no aparegui la mala coordinació horària entre la L2 de bus i el pas de trens de la R8 de Renfe. Excusen el baix ús de l'estació a la mala ubicació geogràfica (és cert) però no citen que si hi hagués una coordinació dels horaris (bus-tren) potser hi hauria més gent que faria servir el servei de Rodalies...

nsc
La benzinera del centre sí que és un perill . Cotxes fent marxa enrera per entrar o sortir.Amb tantes lowcost que tenim ,cal una al centre per on passa la gent?.Altre tema , els cotxes no respecten guals ni contraguals, i et venen amb l'historia de l'he deixat 5 min i que no saben on aparcar.Rubí és un desastre

real
Quid, i quan no van per la vorera "a tota pastilla" fent fora als vianants, van per la carretera saltant-se els semàfors... o ens contradirecció... això ho veig jo dia sí, dia també.

COM?!?!
En un dels documents es comenta que l'aparcament del mercat té una planta tancada perquè no hi ha prou demanda (i a més no es pot pagar en targeta!!!). Proposta de solució: eliminar la zona blava dels voltants del mercat i fer plataforma única per vianants. Les places que es perden es recuperen amb la planta tancada...

poirot
ahora entiendo lo del superavit de este ayuntamiento de izquierdas...........................suma y sigue

Quid
La manca de carrils bici la supleixen molts ciclistes circulant per les aceres de vianants a "tota pastilla", amb el visc que aixó comporta.

pep
Gràcies Mesecaen

Mercè
mesecaen, gràcies pels documents. Per curiositat: si algú interessat els busca, a on els trobaria? Suposo que a algun racó de la web de l'Ajuntament?

mesecaen
Pep, es per tu.
http://www.aimsl.com/07_docs/mroscadell/2013-09-05-PMU-RUB-Doc1-Memoria-v24-participacio-TOT.pdf
http://www.aimsl.com/07_docs/mroscadell/2013-09-19-PMU-RUB-Doc31-Planols-v11-TOT.pdf
http://www.aimsl.com/07_docs/mroscadell/2013-07-10-PMU-RUB-Doc32-Annexes-v11-TOT.pdf
http://www.aimsl.com/07_docs/mroscadell/2013-09-17-PMU-RUB-PPT-Diagnosi-v22.pdf