Warning: session_start(): open(/var/www/rubitv/tmp/sess_pjiihaj48gmrbol6454bhpnvd3, O_RDWR) failed: S’ha denegat el permís (13) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php:33) in /var/www/rubitv/rubitv.cat/public/inc/classes/Application.php on line 33
Cerdanyola multarà l'empresa TMA a causa d'una denúncia presentada per Rubí Sense Abocadors i ACR - Societat - Rubí TV
 
 
29-07-2013
 

Cerdanyola multarà l'empresa TMA a causa d'una denúncia presentada per Rubí Sense Abocadors i ACR

El col·lectiu antiabocadors alerta de la presència de residus en uns terrenys industrials però l'empresa ho nega

L'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès obrirà un expedient sancionador contra TMA Grupo Sánchez, empresa gestora dels abocadors de Can Carreras i Can Balasc de Rubí. El municipi vallesà pren aquesta decisió després de rebre una denúncia presentada la setmana passada per la plataforma Rubí Sense Abocadors, Alternativa Ciutadana de Rubí (ACR) i diverses entitats i associacions de Sant Cugat i Cerdanyola, que afirmaven a través d'un comunicat que l'empresa estava acumulant material en una antiga fàbrica situada entre els municipis de Sant Cugat i Cerdanyola, a tocar de la B-30/AP-7.

Aquest grup d'entitats sensibles a la problemàtica dels abocadors temien que l'antiga Suceram pogués convertir-se en un abocador malgrat que en aquests terrenys no hi ha cap forat 'susceptible de ser omplert amb residus', segons explicaven a través d'un comunicat. Tot i així, no entenien perquè durant les darreres setmanes estan creixent piles de residus en aquest indret. Asseguraven estar alarmats tenint en compte que la zona afectada està molt a prop del clot de Can Fatjó dels Aurons, on l'empresa Puigfel tenia la intenció de fer un abocador per a residus urbans.

Després d'aquest avís, els ajuntaments de Sant Cugat i Cerdanyola van decidir enviar un equip de tècnics per inspeccionar la zona. La inspecció va determinar que s'estava realitzant un emmagatzament de residus presumptament il·legal, segons han informat els dos consistoris vallesans a través d'un comunicat conjunt on s'explica que l'empresa TMA Grupo Sánchez només està autoritzada per fabricar en aquests terrenys teules, maons i productes de terra cuita, però que no té permís per emmagatzemar cap tipus de residus a les instal·lacions de l'antiga fàbrica Suceram. L'Ajuntament de Cerdanyola serà l'encarregat de tramitar la multa ja que els residus abocats es troben en terme municipal de Cerdanyola, malgrat que les oficines són a Sant Cugat.

L'empresa nega les acusacions i ICV-EUiA portarà el cas al Parlament

TMA Grupo Sánchez, actual propietària de l'antiga fàbrica de Suceram, afirma que els materials dipositats en aquestes instal·lacions són matèries primeres per a la fabricació de materials de construcció i nega, per tant, que vulguin emmagatzemar residus en aquesta instal·lació situada entre Sant Cugat i Cerdanyola, segons ha informat l'empresa a Cugat.cat.

D'altra banda, Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa (ICV-EUiA) preguntarà al Parlament sobre aquesta qüestió. La diputada rubinenca Marta Ribas serà l'encarregada de formular una sèrie de preguntes en relació a l'activitat de l'empresa TMA Grupo Sánchez. Una d'elles serà saber el destí final dels residus que ara hi ha, donat que en els terrenys no hi ha cap extractiva per omplir. A més, la formació ecosocialista s'ha sumat al manifest elaborat per Rubí Sense Abocadors i diverses entitats de Sant Cugat i Cerdanyola.

RUBÉN CABÚS / Foto: Rubí Sense Abocadors

 
3 comentaris
 

Comentaris

30-07-2013
13:46
 
Joaquim

A veure si ara PP i CIU rectifiquen les seves postures, que sempre és de savis i no ens posen més merda a Rubi, que ja hem pagat prou peatge, si obren Can Balasch tindrem 3 abocadors. Ja està bé !!!!

 
29-07-2013
11:03
 
montse

Molt be. I TMA és aquell magnific gestor de residus que, segons PP i CiU, ho farà tan be a Can Balasch.

 
29-07-2013
10:01
 
Carles

Veig que Cerdanyola s'ha posat les piles. A veure si aprenem aquí, per exemple, amb el tema del pas de camions

 
 
Afegir comentari
  • Nom
     
  • E-mail
     
  • Comentari
     
  •  
  •  
 

Tots els comentaris seran moderats abans de publicar-se.

Rubitv.cat no es fa responsable de l’opinió expressada pels usuaris. No es permeten comentaris ofensius, il·legals o que faltin a la dignitat de les persones. Rubitv.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri inapropiats.

Llegir avís legal

 

Notícies Relacionades

Societat

25-09-2018

 

El CTR-Vallès rebrà 26.000 tones de residus de l'Àrea Metropolitana de Barcelona en poc més d'un any

El Ple del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental ha aprovat un conve(…)

Societat

18-09-2018

 

Els alumnes d'ESO i Batxillerat del Liceu Politècnic ja s'han traslladat a Sant Cugat

El curs escolar 2018-19 va començar fa uns dies i els alumnes del Liceu Politècnic són (…)

Societat

14-09-2018

 

Un "escape room" sobre residus dissenyat a Rubí visitarà diverses escoles del Vallès durant aquest curs

El Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental inicia una nova edició de(…)

Societat

05-09-2018

 

Els bombers de Rubí-Sant Cugat lluiten per representar Espanya al campionat mundial de rescats en accidents de trànsit

Els bombers del parc de Rubí-Sant Cugat participen aquests dies al XIV Encuentro Nacional(…)
 
 

Subscriu-te al nostre butlletí

  • e-mail
 
 
Bars i Restaurants
Taxis i telèfons d'interès
Rep les notícies de Rubitv.cat per WhatsApp!