El període per sol·licitar els ajuts de menjador escolar s'iniciarà al maig
Les subvencions de la Generalitat s'atorguen a través del Consell Comarcal
Els ajuts per utilitzar el menjador escolar de la Generalitat de Catalunya s'atorguen mitjançant els consells comarcals. Aquestes ajudes econòmiques les podran demanar a partir del 6 de maig totes aquelles famílies que tinguin els seus fills matriculats a centres públics i concertats, de P3 a 6è de primària, que no tenen dret a la gratuïtat del servei, ni cap deute del menjador escolar de cursos anteriors i que estan empadronats a la ciutat. La quantitat concedida és de 3,30 euros per àpat, o de 1,65 euros en cas d'abscència, que s'abona directament a l'Ajuntament.
Les llistes es coneixeran a les escoles, un cop començat el curs 2013-14. Aquest any s'han atorgat 666 ajudes de les 820 sol·licituds rebudes.
S'ha d'adjuntar la següent documentació econòmica i socio-familiar de tots els membres majors de 16 anys de la família, signada pel tutor i/o responsable de l'alumne:
1. Documentació econòmica
- Fulls de salari o certificat equivalent dels últims 3 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
- En cas d'atur, certificat del Servicio Público de Empleo Estatal amb els períodes d'inscripció i recepció de presentacions i/o subsidis per atur i la quantitat percebuda en els 3 mesos anteriors a presentar la sol·licitud. Els pensionistes hauran de presentar el certificat de pensió i els autònoms o empresaris, la darrera declaració del l'IRPF.
- Justificant de qualsevol altre tipus d'ingrés i si no es poden acreditar cap de les anteriors circumstàncies, declaració jurada d'ingressos.
- Últim rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi l'alumne, o declaració jurada del pagament d'un lloguer si no es pot justificar documentalment.
2. Documentació socio-familiar
- DNI/NIE, permís de residència o passaport del sol·licitant.
- Certificat municipal de convivència de la unitat familiar i llibre de família o altres documents que acreditin la filiació. En el cas de representació legal o acolliment del/la menor beneficiari/ària, documentació acreditativa.
- En el cas de situació familiar de separació, document que determini aquesta situació.
- Si l'alumne està escolaritzat en un centre privat concertat, la resolució del/la director/a del serveis territorials al Vallès Occidental del Departament d'Ensenyament.
- Documentació que acrediti la impossibilitat de fer-se càrrec de l'alumne durant el migdia per part dels pares, mares, tutors legals, etc.
Les sol·licituds s'han de lliurar a les Oficines de Serveis Socials, a la Rambleta Joan Miró s/n, durant el període establert, del 6 al 17 de maig.
RUBITV.CAT / Foto: Ajuntament de Rubí